TOP

Nieuwe merken bij Kersting Agency: Bruno’s Firenze en La Badia

Wim Kersting was al langer van plan de Italiaanse merken Bruno’s Firenze en La Badia aan zijn portfolio toe te voegen, maar corona zorgde voor uitstel. Met de zomer in aantocht is voor Kersting Agency nu toch het moment aangebroken om de merken te introduceren.

Bruno’s Firenze maakt schoenen met een duidelijk eigen gezicht, zegt vertegenwoordiger Wim Kersting van Kersting Agency. Het Italiaanse mannenschoenenmerk staat bekend om zijn luxe mannenespadrilles, in verschillende kleuren en met uitneembaar voetbed. La Badia, het andere nieuwe merk van Kersting Agency, doet hetzelfde, maar dan voor vrouwen. De labels komen uit dezelfde fabriek.

Typisch zomermerk

Kersting had zijn oog al eerder op Bruno’s en La Badia laten vallen. “Sinds vorig jaar heb ik al contact met deze fabriek om de collectie op de Nederlandse markt te introduceren”, zegt hij. “Door corona heb ik het tot dit jaar uitgesteld. Het zijn typische zomermerken; vandaar dat ik toch heb besloten om ze nu op de markt te brengen. Ook de snelle levering van drie weken en de flexibiliteit waren een belangrijk punt van overweging.”

Vijftig jaar

De Italiaanse schoenenfabrikant Bruno’s Firenze werd een halve eeuw geleden opgericht in Scandicci, op een steenworp afstand van Florence. Oprichter Bruno Beni besloot in 1970 schoenen te produceren met de nog altijd kenmerkende touwzool. Het touw wordt handmatig in de schoen verwerkt, waardoor elke schoen uniek is. In de loop der tijd zijn de drie kinderen van de oprichter – Monica, Antonio en Francesco – bij het bedrijf gekomen. Hun aanwezigheid zorgt zowel voor continuïteit als constante vernieuwing, schrijft het familiebedrijf op de website. De schoenen van Bruno’s Firenze en La Badia worden nog altijd in de schoenenfabriek in Scandicci geproduceerd. De verkoopprijzen liggen rond de €119,90, met een marge van 2,8 voor de retailer.

Beeld: Bruno’s Firenze (header) en La Badia