TOP

Nieuw, verhuisd of verbouwd: dit was het showroomnieuws in Cast [deel 1]

What’s new in Cast? Tijdens het inkoopseizoen voor zomer 2022 liet het centrum weer de nodige veranderingen zien. Schoenvisie brengt de nieuwkomers, verhuizingen en make-overs van showrooms in twee delen in beeld. Met in deel 1: Cycleur de Luxe, Jan Jansen Amsterdam en The Melik Brandroom.

Foto’s: Tom Wittebrood, Masterphoto

Cycleur de Luxe

Showroom 040 en 051, niveau 0

Cycleur de Luxe heeft showroom 502 op de tweede verdieping verruild voor een centrale plek aan het Middenplein. Eigenaar Vanneste Lifestyle Group trekt in de twee ruimtes waar Van Gastel Shoes voorheen met de kinderschoenenmerken Braqeez, BunniesJR en Twins & Trackstyle zat en voegt die samen. Het Belgische label koos voor een lichte en volledig open showroom, waar dit seizoen volop vernieuwing te zien was. Nieuw is bijvoorbeeld de ecologische lijn Re>Cycleur, die bestaat uit biologisch afbreekbare en/of recyclebare materialen. Ook introduceert het bedrijf voor zomer 2022 een kidscollectie voor jongens, Disrupted by Cycleur de Luxe. Op korte termijn komen daar meisjesschoenen bij.

Jan Jansen Amsterdam

Showroom 070, niveau 0

Met de opening van de nieuwe showroom in Cast is de herlancering van Jan Jansen Amsterdam door de Hooijer Groep een feit. Nu eerst voor de retail, en vanaf zomer 2022 ook voor de consument. Het strakke interieurontwerp in zwart, wit en het voor Jan Jansen kenmerkende helderrood is van de hand van Binnenbrand, een bekende naam in de schoenen- en moderetail. De eerste collectie die er wordt gepresenteerd bestaat uit drie lijnen: een serie klompjes, gebaseerd op Jansens bekende model Woody uit 1969, een collectie sandalen en sleehakken en de exclusieve Linea Erotica-pumplijn. Vergeet ook bij een bezoek aan Cast niet naar het toilet te gaan – de wc’s zijn tot februari 2022 volledig in Jan Jansen-stijl.

The Melik Brand Room

Showroom 201-203, niveau 1

Melik Shoes breidt steeds verder uit. Na het in 2017 gelanceerde vrouwenschoenenmerk Ponche heeft het merk sinds tweeënhalf jaar ook een aparte sneakerlijn, H32 (spreek uit ‘age 32’). Eigenaar Melik Alphan vernoemde het label naar de leeftijd waarop hij zijn eerste paar sneakers ontwierp. Het bedrijf groeide in de oude showroom uit zijn jasje; daarom heeft Melik Shoes dit inkoopseizoen een grotere ruimte betrokken. Vooral H32 heeft een prominente plaats gekregen in de nieuwe showroom. Met behulp van de nieuwe agent René Brekelmans wil Alphan het label vanaf zomer 2022 gaan positioneren als zelfstandig merk.

Meer zien? Volgende week verschijnt het tweede deel van deze serie, met Manexco, Our Favourite Agency en Sioux.