TOP

Nieuw kennisplatform voor retailsector: Retail Insiders

De retailbranche heeft sinds afgelopen week een nieuw, centraal kennisplatform voor de gehele retailsector: Retail Insider.

De retailbranche lanceerde afgelopen week een nieuw kennisplatform voor de totale retailsector, zo meldt branchevereniging Inretail in een persbericht. Op Retail Insiders is alle beschikbare retailinformatie verzameld en wordt er duiding gegeven om de sector te versterken met essentiële cijfers en informatie. Het platform laat verschillende invalshoeken zien, waaronder de consument, de economie, winkelgebieden, innovatie, onderwijs en de arbeidsmarkt.

Retail Insiders brengt cijfers over onder andere on- en offline omzetontwikkeling, werkgelegenheid, winkelvloeroppervlakte en leegstand. Deze data zijn afkomstig van partijen als Panteia, Locatus, CBS, GfK en Nielsen. Door deze data te combineren ontstaat er volgens Inretail een totaalbeeld van de markt. ‘Daarnaast wordt er extra waarde aan de data toegevoegd, aangezien deze geduid, verrijkt en voortdurend geactualiseerd worden door professionals’.

De initiatiefnemers van het platform zijn Inretail en Thuiswinkel.org. Ze worden met een subsidie ondersteund door Stichting Detailhandelsfonds. Retailinsiders.nl moet uitgroeien tot dé bron van marktdata en onderzoek voor de retailprofessional.