TOP

Nelson opent ‘schoenenwarenhuis’ in Groningen

Nelson zet een nieuwe stap richting landelijke dekking met de opening van een winkel in Groningen. Een ‘schoenenwarenhuis’ van twee verdiepingen, waar klanten naast schoenen straks ook terecht kunnen voor een lunch of knipbeurt.

Nelson Schoenen strijkt neer in Groningen. De schoenenketen opende vorig weekend (4 en 5 april) zijn tiende en gelijk ook grootste ‘premiumstore’ in de stad. De nieuwe vestiging telt twee verdiepingen en heeft een oppervlakte van 1.000 vierkante meter.

Op de begane grond zijn de vrouwencollectie, shop-in-shops van merken als Dr. Martens, Fred de la Bretoniere, Sendra en Shabbies Amsterdam en de kinderafdeling te vinden. De kidscorner is voorzien van een speciale bioscoop. De mannenafdeling zit op de eerste verdieping, met merken als Ecco, Greve en Timberland.

Meer dan een schoenenwinkel

De premiumstores zijn Nelsons paradepaardje. De naam heeft zowel betrekking op de collectie, die is aangevuld met merken in een hoger segment als Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Steve Madden en Van Lier – als het innovatieve karakter van de winkels. Voor ‘Groningen’ betekent dit concreet dat de winkel meer biedt dan alleen schoenen: klanten kunnen er binnenkort ook terecht voor een knipbeurt of kop koffie. Barbershop de Zwarte Raaf en lunch- en delicatessenzaak Food Matterz nemen op termijn hun intrek in het pand, als de restricties rondom het coronavirus niet meer nodig zijn.

Het openingsfeest is uit veiligheidsoverwegingen uitgesteld. Wel is de winkel gewoon open voor publiek, met inachtneming van de RIVM-richtlijnen. Nelson hanteert onder andere en maximaal aantal klanten per winkel en heeft de kassa voorzien van een preventiescherm.

Nelson heeft ruim 100 vestigingen, waaronder de tien premiumstores, en een webshop. Onder het schoenenbedrijf vallen ook monobrandstores voor Ecco, Timberland en Skechers.

Een kijkje in de nieuwe winkel:

Foto’s: Nelson