TOP

Nederlandse topvrouw verlaat Havaianas

Merel Werners verlaat het Braziliaanse Alpargatas, het moederbedrijf van slippermerk Havaianas. Ze werkte er negen jaar, het laatste jaar als global marketing & merchandising director.

Foto: Havaianas

Na 23 jaar werken neemt ze een pauze om andere dingen te doen, zo schrijft Merel Werners op Linkedin. “Daarom kies ik er nu voor om afscheid te nemen van Alpargatas, een bedrijf waar ik zoveel van houd, en van Havaianas, dat ik zo intens heb ‘geleefd’. Wat een ongelooflijke reis.”

‘Love brand’

Werners startte in januari 2014 bij Havaianas als marketingdirecteur voor de EMEIA-regio, een functie waarbij ze nauw samenwerkte met voormalig EMEIA-directeur Eno Polo en zijn opvolger Guillaume Prou. Het laatste jaar was ze verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing- en merchandise activiteiten.

Schoenvisie sprak haar gedurende die tijd meerdere keren over ‘haar’ love brand. “Christian Louboutin heeft ooit gezegd dat iedere vrouw drie paar schoenen in de kast moet hebben: high heels en ballerina’s van Louboutin én een paar Havaianas. Dat is toch geweldig, als een van de goden van de schoenenindustrie dat over je merk zegt?”

Tijdje vrij

Eerder werkte Werners onder meer als marketingdirecteur Europa bij PVH en verkoopdirecteur bij Calvin Klein Swimwear. Wat de volgende stap in haar carrière wordt, maakt ze later dit jaar bekend. “Eerst neem ik na 23 jaar van hard werken een tijdje vrij. Een tijd van opladen, ademen, nadenken, lezen, wandelen, plannen maken, mediteren, studeren, sporten en dichtbij de degenen zijn van wie ik houd. YOLO!”