TOP

Modefabriek organiseert komende zomer weer fysieke editie

Modefabriek gaat komende zomer een fysieke beurseditie organiseren. De beurs moet plaatsvinden op 11 en 12 juli in de RAI in Amsterdam. Verder lanceert de organisatie een nieuw platform voor duurzame mode.

Ondanks de huidige lockdown heeft de organisatie van Modefabriek besloten een versoepeling van de coronamaatregelen niet langer af te wachten en alvast te beginnen met de voorbereidingen voor een fysieke modebeurs deze zomer. De beurs moet plaatsvinden op 11 en 12 juli in de RAI in Amsterdam. “We kijken reikhalzend uit naar ons event in juli. Eindelijk weer verbinden, nieuwe creaties zien, verrast en geïnspireerd raken, want ik ben het zat om naar een scherm te kijken”, zegt Modefabriek-directeur Caroline Krouwels. “Ik wil, en vast velen met mij, weer stoffen voelen, modellen zien, passen, kopen en verkopen. Er is hoop en deze gloort aan de horizon. Tot in juli!”

Wintereditie geannuleerd

De afgelopen fysieke wintereditie van Modefabriek werd anderhalve maand voor de geplande data geannuleerd vanwege de verscherpte coronamaatregelen die het organiseren van fysieke events niet toestonden. Toen zou Modefabriek coronaproof plaatsvinden op een nieuwe locatie en met een nieuw concept: The Naked Edition zou worden gehouden in Expo Haarlemmermeer met een vereenvoudigd format met cleane en uniforme stands waardoor ook de standprijzen omlaag konden.

Terug naar de RAI

Modefabriek heeft voor komende zomer bewust weer gekozen voor de RAI, volgens de organisatie op dit moment dé plek voor een coronaproof tradeshow. “In het belang van al onze standhouders en bezoekers hun welzijn, bouwen wij in samenwerking met het RAI-team een veilige en professionele beurs.” Het vereenvoudigde format van The Naked Edition wordt niet doorgetrokken naar de zomer. Een concreet plan voor de volgende beurs presenteert Modefabriek in de komende maanden.

Nieuw duurzaam platform

Wel al bekend is dat Modefabriek komende zomereditie een platform introduceert in samenwerking met Paro Store, een webshop die zich focust op ‘good design’. In 2017 kwam er na vijf jaar een einde aan het duurzame modeplatform Mint op Modefabriek, toen de duurzame merken werden geïntegreerd in de rest van de beurs omdat duurzaamheid niet langer een niche zou zijn. Omdat de technologie en innovatie niet heeft stilgestaan introduceert Modefabriek nu toch weer een nieuw duurzaam platform. The Sustainable Stop wordt een platform met verantwoordelijke merken en frisse onafhankelijke labels uit Europa.