TOP

Modefabriek gaat vooralsnog fysiek door

Waar veel mode- en schoenenbeursorganisaties vanwege de coronapandemie een streep hebben gezet door hun fysieke edities, laat Modefabriek in een persbericht weten ‘de absolute intentie’ te hebben om de 24e editie van Modefabriek in januari 2021 door te laten gaan.

De organisatie zegt dat het veilig kan op de nieuwe locatie, Expo Haarlemmermeer, omdat alle merken onder één dak worden gepresenteerd en bezoekers zich niet hoeven te verplaatsen van de ene showroom naar de andere. Volgens de veiligheidsregio valt Expo Haarlemmermeer in de categorie ‘doorstroomlocatie’, wat betekent dat de Expo kan garanderen dat er een doorstroom van bezoekers is, vertelt vestigingsmanager van de locatie, Frank Duller, in een update op de site. “We zetten looproutes uit en er zijn starttijden waarvoor bezoekers zich kunnen aanmelden. Per tijdvak kunnen we 2.000 mensen toelaten en alsnog de afstandsregels handhaven, dus iedereen die de beurs wil bezoeken, kan dit ook doen.” Verder vindt vooraf een gezondheidscheck plaats via een vragenlijst per mail, wordt bij de entree een temperatuurcheck gedaan en geldt een mondkapjesplicht op de beurs.

Benieuwd hoe de beurskalender voor komend seizoen er verder uit gaat zien? In dit overzicht vind je de laatste updates.

Kennis en informatie uitwisselen

Modefabriek voert in een persbericht een aantal merken en retailers op die uitkijken naar de aanstaande fysieke editie, waaronder Vanessa Noordhoff van schoenenmerk Bronx, Richard en Joannette van der Mark van vrouwenmodemerk JcSophie, Barbara van Leyen van vrouwenmodewinkel Tally Ho en Merel Hofhuis van Mus Concept Store. “Ik wil juist in januari naar Modefabriek komen, het afgelopen seizoen heb ik het echt gemist”, zegt Hofhuis. “Het is voor mij de plek waar ik nieuwe dingen kan zien en het is heel fijn en belangrijk om geïnspireerd te worden. Zo kijk ik naar hoe anderen hun producten presenteren en ontdek ik altijd wel iets wat een toevoeging is voor mijn winkel. Ik kom graag met mijn team zodat ook zij geïnspireerd raken. Daarnaast is het van belang om naast de merken ook andere retailers te spreken om met hen kennis en informatie uit te wisselen.”