TOP

Modefabriek, Ciff en Fashion Cloud bundelen krachten

De modebeurzen Modefabriek en Ciff Kopenhagen bundelen de krachten met Fashion Cloud om de grootste digitale beurs van Europa te creëren.

Deze Digital Fashion Week Europe vindt voorafgaand aan de fysieke beurzen plaats en wel van 29 juni tot en met 1 juli 2021. Dat melden de samenwerkende partijen in een persbericht. Daarna volgen de live edities van Modefabriek (11 en 12 juli 2021) in de Rai Amsterdam en Ciff Kopenhagen (11 tot en met 13 augustus 2021) in Bella Center Kopenhagen. Op het programma staan sessies met sprekers en paneldiscussies, digitale stands waar merken hun collecties presenteren en netwerkmogelijkheden om ideeën uit te wisselen met andere bezoekers. Ook Euretco Fashion, EK/servicegroup, Unitex en Katag hebben zich bij dit initiatief aangesloten.

Europees initiatief

“Voor merken en retailers is het logischer om elkaar te ontmoeten op één grote internationale digitale beurs, in plaats van deel te nemen aan verschillende lokale digitale evenementen”, zegt Alies ter Kuile, medeoprichter van Fashion Cloud. De organisaties zien dit digitale event als aanvulling op de fysieke beurzen; zo kunnen bezoekers zich voorafgaand aan het inkoopseizoen oriënteren. “Met dit Europese initiatief combineren we de expertise en kennis van vele partijen: over de branche zelf, mode-evenementen en digitale innovatie”, zegt Caroline Krouwels, CEO Modefabriek. “We weten zeker dat een combinatie van online en offline de toekomst is.” De organisatie meldt dat in januari 2021 10.000 bezoekers uit de branche uit meer dan 100 landen de digitale beurs bezochten, vergeleken met 5.000 bezoekers de vorige editie. Ter Kuile: “Nu Ciff en Modefabriek partners zijn, wordt de zomereditie naar verwachting nog groter.”