TOP

Modefabriek breidt uit, maar Showroom moet wijken

Vakmodebeurs 'de' Modefabriek zal ingaande de volgende editie in januari 2009 ingrijpend veranderen.

Het aantal vierkante meters wordt uitgebreid, de indeling gaat op de schop en zusterbeurs Showroom verdwijnt, in ieder geval voorlopig. Maar liefst 10.000 m2 voegt de Modefabriek, die op 25 en 26 januari 2009 in de Rai in Amsterdam wordt gehouden, toe aan het bestaande oppervlak. De vertrouwde indeling van de merken in de afdelingen Glam & Glow, Better Blues en Ultimate Essentials maken plaats voor een indeling in segmenten die het veelzijdige modeaanbod van tegenwoordig beter weerspiegelen. Het is vooral die keuze voor groei met nieuwe segmenten die de beursorganisatie heeft doen besluiten voorlopig met Showroom te stoppen. Een andere reden is dat er met de meerafname van vierkante meters voor de Modefabriek geen ruimte voor Showroom in de Rai overblijft. Aldus beursorganisatie Modefabriek BV. “Om het hoge niveau te kunnen bewaken, is Modefabriek constant op zoek naar de juiste balans in het merkenportfolio.

Met een nieuwe indeling zal er nog meer duidelijkheid geschept worden voor zowel exposanten als bezoekers en kan tevens het aanbod gevarieerder worden. Zo zal er onder meer een mannensegment worden toegevoegd. Daarnaast zal er een podium gecreëerd worden voor exclusieve en luxueuze denim gerelateerde labels, een walhalla voor de echte jeansconnaisseurs. Ook krijgen streetwear brands met een fashion attitude een eigen plek binnen het nieuwe concept.” Met de nieuwe vorm van de beurs worden ook nieuwe standvormen geïntroduceerd en er komt meer plaats voor flexibele expositieruimtes in de diverse segmenten, waar merken hun eigen belevenis kunnen creëren. De aandacht voor een attractief randprogramma met raakvlakken tussen mode en kunst blijft.