TOP

Mode- en schoenenwinkels lopen het vaakst klanten mis

Uit onderzoek van Q&A blijkt dat ruim een derde van de consumenten regelmatig tot vaak een winkel uitloopt zonder te slagen. Dit gebeurt het vaakst bij winkels in de sectoren wonen, mode en schoenen.

Ruim een derde van de consumenten verlaat regelmatig tot vaak een winkel zonder geslaagd te zijn. Het komt het vaakst voor bij winkels in de sectoren wonen, mode en schoenen. Dit blijkt uit een onderzoek van Q&A in samenwerking met AXI Retail Solutions.

Belangrijkste oorzaken zijn het assortiment en het personeel. Misgrijpen omdat een artikel niet op voorraad is, komt zeer regelmatig voor (67%). Van de respondenten die het personeel als oorzaak noemen, geeft bijna 40% aan dat er te weinig winkelmedewerkers beschikbaar zijn. Vooral in de sectoren mode en wonen.

Voor 70% is niet of slecht geholpen worden een vorm van ergernis en voor 35% is het zelfs een duidelijke tot grote ergernis. Bijna de helft van de winkelmedewerkers houdt zich volgens de respondenten niet bezig met de klant maar met het uitvoeren van taken.

Het onderzoek is een initiatief van Q&A en werd gehouden onder 1500 Nederlandse consumenten van 25 tot en met 75 jaar.