TOP

Mizuno zoekt een Accountmanager Sportstyle

Voor de doorgroei en uitbreiding van de nieuwe categorie 'sportstyle' in de Benelux zijn we op zoek naar een Accountmanager Mizuno Sportstyle.

Sportstyle is de ‘jongste’ categorie binnen de Mizuno-collectie. Deze categorie heeft tot doel om de Heritage van het merk en de toewijding aan de kwaliteit van de producten, te combineren met een modern gevoel van stijl. Our Global Philosophy: “The Mizuno Sportstyle collection celebrates the brand’s history and its never-ending research for excellence through performance and quality, while being an ode to free-minded people who love well-made products that are natural fits for their lives and styles.

Voor de doorgroei en uitbreiding van deze nieuwe categorie in de Benelux zijn we op zoek naar een:

Accountmanager Mizuno Sportstyle


Jouw rol:

Je bent accountmanager van de Mizuno Sportstyle categorie in de Benelux. De collectie bestaat voornamelijk uit lifestyle footwear. Je klanten zijn met name Sneaker-doors en General footwear & apparel stores. Je bent verantwoordelijk voor het optimaal bedienen van de klanten en het verkoopresultaat in de Benelux. Je bent continue op zoek naar nieuwe kansen in de markt.

Kerntaken:

  • • Je bent verantwoordelijk voor het verkoopresultaat van de categorie Sportstyle in de Benelux.
  • • Je bent het eerste aanspreekpunt voor je klanten in de Benelux en bezoekt ze regelmatig “op de winkelvloer”.
  • • Je bent dé Benelux ambassadeur van Mizuno Sportstyle
  • • Je doet de pre-sale van de collecties bij je klanten
  • • Je monitort de doorverkoop en stuurt bij waar nodig
  • • Je beheert de voorraad en stuurt hierop in de re-orders
  • • Je initieert verkoop stimulerende activiteiten bij je klanten en hebt hierover nauw contact met de marketing afdeling
  • • Je hebt contact en evalueert met de EMEA Sportstyle afdeling in Capelle aan den IJssel
  • • Je zoekt nieuwe kansen/klanten in de markt volgens het distributiebeleid
  • • Je legt verantwoording af aan de Country Manager Benelux

Wie zoeken we:

  • • Je hebt een voorliefde voor lifestyle en footwear in het bijzonder.
  • • Je kent de lifestylemarkt en -klanten in het sneaker segment.
  • • Je hebt minimaal enkele jaren ervaring in verkoop in dit segment in de Benelux
  • • Je bent pro-actief, een echte pionier en kunt je klanten overtuigen om samen te werken.
  • • Je hebt een commerciële drive en weet rendement voor beide partijen te bewerkstelligen.
  • • Goede kennis van Nederlandse en Engelse taal, Frans is een Pré!
  • • Woonachtig in midden/zuid Nederland (Werkgebied is Benelux)

Wat bieden we:

  • • Werken voor een Authentiek Japans merk met een grote Heritage in de sport
  • • Een jonge productcategorie met veel potentie
  • • Veel eigen verantwoording en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • • Een marktconform salaris en een prestatieafhankelijke bonus
  • • Aanvullende arbeidsvoorwaarden zoals een auto van de zaak

Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Mail je motivatiebrief en CV vóór 16 februari a.s. naar Mizuno Corporation Netherlands t.a.v. Rutger de Kort – Country manager Benelux (rdekort@mizuno.nl) Ook voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Rutger de Kort (rdekort@mizuno.nl / 00-31-(0)651049660)

www.mizuno.com

@mizuno_sportstyle

Over Mizuno

Mizuno is een internationaal sportmerk dat in 1906 is opgericht in Osaka (Japan) en is uitgegroeid tot een wereldwijde speler op het gebied van diverse functionele sporten. Mizuno Corporation Netherlands vertegenwoordigt het merk in de Benelux, waarbij de focus ligt op running, volleybal, handbal, voetbal, judo en tennis. Het aantal productgroepen is de afgelopen seizoenen verder uitgebreid met o.a. een lifestyle collectie. Mizuno Benelux en Mizuno EMEA zijn gevestigd in Capelle aan den IJssel.

In de Benelux is Mizuno onder andere hoofdsponsor van de TCS Amsterdam Marathon, en “official shoe supplier” van de Nederlandse en Belgische volleybalbond alsmede de Nederlandse en Belgische korfbalbond.

Mizuno doet er alles aan om sportuitrusting te ontwikkelen met de hoogste kwaliteit, en iedereen bij Mizuno wordt gedreven door het ideaal van oprechte sportiviteit. Dat was meer dan 100 jaar geleden al zo en dat geldt nog steeds. De bedrijfsfilosofie onderstreept dat: ‘‘Een bijdrage leveren aan de maatschappij door het ontwikkelen van sportartikelen en het promoten van sport in het algemeen.”