TOP

MINT gaat op in Modefabriek: ‘Duurzame mode is geen niche meer’

Het duurzame modeplatform MINT gaat na ruim vijf jaar volledig op in de Modefabriek en zal dus geen apart onderdeel meer zijn van deze beurs. "We willen nu benadrukken dat mode en duurzaamheid gewoon samengaan en dat er geen onderscheid meer is."
Duurzame mode en lifestyle expert Marieke Eyskoot, die Mint mede oprichtte, noemt het stoppen van Mint “een stap richting volwassenheid van duurzame mode”. “Door de merken te integreren willen we de hele sector stimuleren te verduurzamen.” Elf edities lang was het duurzame modeplatform een apart onderdeel van de Modefabriek. Het idee achter Mint was ‘de modewereld inspireren om tegelijkertijd harmless en happening te zijn’. Eyskoot selecteerde, samen met Modefabriek, merken op basis van de forward fashion criteria: eerlijk voor mens en milieu, mooi en van hoge kwaliteit. Geen onderscheid meer In het begin was een apart platform waardevol, stelt zij.

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement