TOP

Micam breidt uit met digitaal beursformat

Micam gaat tegelijk met de fysieke beurs, van 20 tot en met 23 september in Milaan, een virtuele variant organiseren: de Micam Milano Digital Show. Daarvoor werkt beursorganisator Assocalzaturifici samen met het b2b-orderplatform NuOrder.

De ‘Micam Milano Digital Show, powered by NuOrder’ biedt exposanten de mogelijkheid om hun nieuwe collecties gelijktijdig met de fysieke beurs ook digitaal te presenteren. Zij kunnen daarbij gebruik maken van het bestaande netwerk van NuOrder; op het platform zijn 500.000 retailers aangesloten.

365 dagen per jaar aanwezig

Maar de Micam Milano Digital Show is volgens de organisatie meer dan alleen een portaal of online catalogus. Het event wil een volwaardige ‘augmented’ beurs zijn, die digitaal inspeelt op wat er op de fysieke beursvloer gebeurt. Het gaat daarbij om een samenwerking voor de lange termijn, benadrukt Micam-ceo Tommaso Cancellara in een persbericht. “Het is ons doel om twee fysieke evenementen per jaar te organiseren – vier, als je Micam Americas meetelt – en digitaal 365 dagen per jaar aanwezig te zijn.”

Gesprekken op Instagram

Micam kwam eind juni al met Live Conversations op Instagram, een virtueel verlengstuk van het in 2019 gelanceerde innovatieplatform Micam X. Elke donderdag gaat host Frederico Brugnoli het gesprek aan met een prominent gezicht uit de industrie over onderwerpen als duurzaamheid en de toekomst van de retail. Hij trapte vorige week af met Stacy Flynn, medeoprichter en ceo van het circulaire textielbedrijf Evrnu.

Beeld: Micam