TOP

Merkprofiel: SVNTY *

Luc Dheedene, oprichter van het Belgische Fashion Club 70, agentuur voor modelabels, heeft een eigen sneakermerk gelanceerd: SVNTY.

Fashion Club 70 in Antwerpen is agent van luxemerken als J Brand, Sonia by Sonia Rykiel, Marciano, Blugirl en 7 for all mankind in de Benelux. Twee jaar geleden kwam oprichter Luc Dheedene (40) op het idee om een in-house label te starten. “Als agent-distributeur hebben we een goede kennis van de behoeften in de markt. Met SVNTY willen we daar op inspelen.”

De collectie bestaat uit mannen- en vrouwenschoenen, 180 euro per paar, met klassieke insnijdingen en volgens SVNTY super comfort en elegantie. Door de slangenprint in metallic kleuren is er een ‘night life touch’ aangebracht. De modellen luisteren naar namen als Julia, Dylan, Lexie en Mack.

Cult-schoenen

Om het merk te lanceren is er binnen Fashion Club 70 een wedstrijd gehouden wie er met de sterkste naam kon komen. Vervolgens kreeg SVNTY de meeste stemmen. “De link naar de naam FC70 was doorslaggevend.” Hoewel het merk gestart is met sneakers zal het niet bij schoenen blijven. “We willen met SVNTY vooral inspelen op trends. Sneakers zijn dé cult-schoenen van dit moment in de wereld van streetwear en hebben sinds kort ook de catwalk veroverd, maar als er morgen een andere trend opkomt, integreren we die in de collectie. Wij luisteren daarbij vooral heel goed naar de klanten van Fashion Club 70.”

Door jarenlange ervaring in de sector wist Dheedene hoe hij een product in de markt moest zetten. “Een sterk product kan niet zonder marketingsondersteuning.” Daarnaast het SVNTY geprofiteerd van het grote netwerk van Fashion Club 70. “Onze relaties werken dan ook vol enthousiasme mee.” 

Overtuigend

De schoenen worden geproduceerd in Le Marche in Italië en verkocht bij schoenen- en modezaken in de Benelux. Financiering rond krijgen was volgens Dheedene geen probleem. “We hadden een goed onderbouwd businessplan en waren overtuigend.”

Inspiratie doet hij overal op. “Als vooraanstaand agentuur volgen wij uiteraard alle modetrends op de voet. Hierdoor worden wij elke dag geïnspireerd via verschillende kanalen.”