TOP

Merken en retailers spreken zich uit tegen Black Friday

Black Friday 2019 is ‘groter dan ooit’, maar het tegengeluid zwelt aan. Consumenten keren zich af van kopen om het kopen en merken en retailers spreken zich steeds feller uit. “Dit het laatste wat we nodig hebben in een tijd van massaconsumptie.”
Black Friday 2019 (29 november) is aangebroken. Hoewel deze editie volgens marktonderzoeksbureau Motivaction groter is dan ooit, is lang niet iedereen van het Amerikaanse kortingsevent gecharmeerd. Dat blijkt uit de recente Monitor Duurzaamheid van ABN Amro en Panelwizard, een kwartaalonderzoek met ruim 1000 respondenten. De meerderheid van de consumenten zou onverschillig tot negatief tegenover Black Friday staan. 57 procent van de respondenten vindt het ‘overdreven Amerikaans’ gedoe en ruim zeven op de tien geloven dat de koopjesdag onnodige aankopen stimuleert. Driekwart stelt alleen producten te kopen die noodzakelijk zijn en zich zelden of nooit tot impulsaankopen te laten verleiden, hoge

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie

Neem een abonnement