TOP

Meer omzet door minder uitverkoop

Pre-sales, mid-season sales, verbouwingsuitverkopen. De opeenvolgende uitverkoopmomenten zorgen geregeld voor onrust in de moderetail. Zo niet bij retailers die hun eigen koers varen en geen of beperkte uitverkoop houden. “Afgelopen week plusten we veertig procent ten opzichte van verleden jaar, terwijl veel collega’s om mij heen al in de sale zitten.”
Elk jaar medio mei en november is het zover: modeketens, maar ook zelfstandig winkeliers prijzen al vroeg collecties af. Doorgaans is er nog een pre-sale aan vooraf gegaan en volgt er kort na de uitverkoop alweer een nieuwe actie of korting. Meegaan in deze ratrace is geen optie voor zelfstandige moderetailers die met hun krappe marges al nauwelijks winst maken.    Dit soort prijzencircussen zorgen dan ook steeds opnieuw voor veel commentaar onder zelfstandig modewinkeliers. Dat is onder meer te lezen in de recente column van Inretail-directeur Jan Meerman over dit onderwerp. Meerman haalt een boze ondernemer aan, die ‘kapot

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie

Neem een abonnement