TOP

Manfield-collectie ook verkrijgbaar via Wehkamp.nl

Na Nelson Schoenen en Sacha gaat Wehkamp.nl nu ook een strategische samenwerking aan met Manfield. De collectie van Manfield is vanaf heden online verkrijgbaar via de webwinkel van Wehkamp.

Met deze samenwerking wil Manfield, naast de verkoop in de ruim 69 fysieke winkels en de eigen webshop, “een brug slaan naar een A-locatie op het web die jaarlijks door een miljoenenpubliek wordt bezocht”. Er worden circa 350 artikelen uit de Manfield-collectie aan het assortiment van Wehkamp toegevoegd.

Win-winsituatie
Volgens de directies van Manfield en Wehkamp is de strategische samenwerking een goed voorbeeld van een win-winsituatie.

Groeistrategie
“Fysieke winkels in de modebranche zijn immers steeds meer een verlengstuk van het online-verkoopkanaal. Wehkamp.nl steekt veel tijd en energie in het optimaliseren van de gemakspropositie: shoppen op een tijdstip en plaats die de consument zelf kiest. De consument wil namelijk steeds minder plaats- en tijdgebonden zijn voor het doen van (mode-)inkopen. Tegelijkertijd willen we onze bezoeker een verrassend en breed aanbod doen waar de consument zich in herkent. De samenwerking met Manfield past binnen de groeistrategie van Wehkamp.nl. Wij zijn zeer blij en trots op het feit dat we de samenwerking met Manfield mogen aankondigen”, aldus Paul Nijhof, ceo van Wehkamp.nl.

A-locatie
Henk Sieders, directeur van de Hoogenbosch Retail Group, de eigenaar van Manfield: “Wij bereiken wekelijks al veel mannen en vrouwen via onze fysieke winkels en eigen webshop, maar laten met deze samenwerking nog meer consumenten kennis maken met onze zeer uitgebreide collectie schoenen. Manfield kiest er bewust voor de collectie beschikbaar te stellen op een A-locatie op het web en dan is Wehkamp.nl een logische keuze.”