TOP

Mall of the Netherlands wordt Westfield Mall of the Netherlands


Het nieuwe winkelcentrum Mall of the Netherlands krijgt een nieuwe naam, onder het merk Westfield: Westfield Mall of the Netherlands. De opening staat gepland in 2020.

Volgend jaar moet het al zo ver zijn: dan opent het nieuwe winkelcentrum Westfield mall of the Netherlands, waarin 570 miljoen euro wordt geïnvesteerd. Ontwikkelaar Unibail-Rodamco-Westfield heeft daarnaast een grote deal gesloten met Inditex. Zowel Zara, Berschka, Pull & Bear en Stradivarius openen een flagshipstore in het nieuwe winkelcentrum in Leidschendam-Voorburg, op slechts vijf kilometer van Den Haag. In het centrum is met 117.000 vierkante meter ruimte voor 280 winkels met 45 eetgelegenheden.

Uitdagende tijd

In een persbericht vertelt Bart van Twillert, Country Manager voor Nederland bij Unibail-Rodamco-Westfield: “Het is een uitdagende tijd voor het Nederlandse retaillandschap met klanten die verlangen naar meer persoonlijke interacties en echte ervaringen. Unibail-Rodamco-Westfield staat bekend om baanbrekende nieuwe concepten waarmee we samen met merken de winkelomgeving innoveren. Hierbij is het ontzettend belangrijk dat we digitaal en fysiek winkelen samenbrengen op een schitterende nieuwe locatie. Dat is precies wat we hier gaan doen met Westfield Mall of the Netherlands.”

The Gallery

De nieuwe bestemming zal ook ‘The Gallery’ bevatten: boetiekwinkels met een mix van lifestylemerken en -producten. Naast alle winkels beschikt Westfield Mall of the Netherlands ook over een bioscoop en een speciaal gedeelte gericht op eten en drinken met 22 eetgelegenheden. Een deel van de Gallery is al open, waaronder versmarkt Fresh! – een koop- en eetmarkt van 2.500 vierkante meter met 34 exploitanten die de beste lokale gastronomie aanbieden.