TOP

Madonna lanceert eigen schoenenlijn

Madonna lanceert in het najaar van 2012 haar eerste eigen schoenencollectie, geïnspireerd op haar podiumschoenen van de afgelopen decennia.

Muzikaal gezien is het al een tijdje rustig rond Madonna, maar dat wil niet zeggen dat ze stil heeft gezeten. Volgende maand komt haar parfum op de markt en deze herfst een schoenencollectie. Beide producten maken onderdeel uit van Madonna’s nieuwe lifestyle merk Truth or Dare. De schoenenlijn ontwikkelde de zangeres samen met haar styliste Arianne Phillips, zo meldt Women’s Wear Daily.

Studs en ijzeren neuzen
Inspiratie haalde het tweetal uit de vele schoenen die de zangeres de afgelopen decennia op het podium droeg. Fans kunnen in ieder geval rekenen op studs en ijzeren neuzen. Madonna zelf, “zit bovenop het merk”, aldus de styliste.

Ruim zestig modellen
De collectie is bedoeld voor vrouwen van 27 tot 50 jaar en zal bestaan uit meer dan zestig verschillende modellen. De schoenen worden geproduceerd door Aldo Group Inc en zijn komend najaar vrkrijgbaar in de webshop Asos en grote Amerikaanse warenhuizen als Macy’s, Nordstrom en het Britse Selfridges.

Voor 2012 staat uitbreiding naar Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië op het programma. Verkoopprijzen liggen tussen de 86 en 266 euro. Truth or Dare valt onder MG Icon, de onderneming die Madonna samen met haar manager Guy Oseary in 2010 oprichtte.