TOP

Macintosh komt met nieuwe winkelformules

Macintosh Retail Group lanceert drie nieuwe winkelconcepten voor zijn schoenenwinkels.

Met het introduceren van drie nieuwe winkelformules voor Dolcis, Invito en Manfield ziet Macintosh Retail Group de omzet van zijn schoenenwinkels stijgen. Dit meldt ceo Kurt Staelens aan Retailnews.

Manfield
Zo werd eerder deze maand bekendgemaakt dat Manfield in Amsterdam en Rotterdam een nieuw concept heeft geïntroduceerd. Het interieur, de grafische uitingen en de voorkant van de winkel zijn vernieuwd. Staelens weet dat in vergelijking met niet-omgebouwde winkels de omzet daar “hoog in dubbele cijfers is gegroeid”.

Young Fashion
Daarnaast testen momenteel drie Invito-winkels het concept ‘Young Fashion’. In deze winkels liggen de assortimenten van Steve Madden en Pro in de schappen. Een goede zet, volgens Staelens: “Eén plus één plus één is in dit geval meer dan drie. De winkels laten een double digit omzetstijging zien.” Young Fashion wordt de komende tijd ook in enkele vestigingen van Steve Madden geïntroduceerd.

Dolcis
Verder is ongeveer de helft van de Dolcis-winkel voorzien van het 3.0-concept. Ook laat Staelens weten dat de resultaten in deze winkels het concern tevreden stelt. Volgens hem was dit een relatief kleine investering, maar voor 2015 staat een grotere investering op de planning.

Nieuwe concepten
Macintosh laat weten dat het niet stil blijft staan. De komende tijd vindt verdere verbetering en uitbreiding van de nieuwe concepten plaats. Maar ook de lancering van nieuwe concepten voor Scapino Nederland en Brantano België staan op de agenda. Volgens Staelens wordt Macintosh Retail Group hiertoe gedwongen doordat veel winkels zijn verouderd. “Alle formules worden onder de loep genomen als gevolg van een desinvestering in de afgelopen vijf jaar”, aldus de ceo van Macintosh.