TOP

Lurchi wint prijs voor “Best Brand Relaunch 2012”

Het Duitse kinderschoenenmerk Lurchi is de winnaar van de Brand Award 2012. De prijs werd uitgereikt voor uitmuntende prestaties in brand management.

De winnaars werden gehuldigd tijdens de “Night of the Brands”” op 13 maart 2012  in het Capitol Theater in Düsseldorf.Bij de prijsuitreiking waren meer dan duizend gasten uit de marketingbranche aanwezig. De verkiezing voor uitstekende prestaties in brand management wordt sinds 2011 georganiseerd door de Duitse marketing-industrie en het Deutscher Marketing Verband (DMV).

Geel met zwarte salamander
Dit jaar won het Salamander-kinderschoenenmerk Lurchi in de categorie “Best Brand Relaunch”. Door een goede positionering, met als merksymbool de geel met zwarte salamander, heeft Lurchi de afgelopen jaren een nieuwe impuls gekregen.

Salamander wil een consistente en krachtige merkbeleving op  zowel retailers als consumenten overbrengen. Het bedrijf heeft een professionele website met een hoge educatieve waarde gelanceerd. Ook verschijnen twee keer per jaar de Lurchi-boekjes. Beide communicatiemiddelen weerspiegelen de belangrijkste gedachte achter het Lurchi-merk: ‘Samen met mij is elke dag een nieuw avontuur’.

200 procent groei
Klanten worden aangetrokken door de schoenencollecties en het sterke merksymbool. In het eerste jaar van de succesvolle doorstart was verhoogde het bedrijf zowel de omzet en winst met zo’n 200 procent ten opzichte van het oorspronkelijke lanceringsjaar.

Buiten Duitsland groeit Lurchi nog steeds. Het merk wordt nu verkocht in negentien landen, dat  is een stijging van 80 procent in slechts een jaar tijd.

Al deze factoren waren beslissend voor het winnen van de “Best Brand Relaunch 2012”-award.