TOP

Louis Vuitton opent shop-in-shop in Bijenkorf

De Bijenkorf in Amsterdam krijgt begin september van dit jaar een shop-in-shop van Louis Vuitton. Dit wordt het tweede verkooppunt in Nederland. Het Franse luxemerk heeft sinds 2002 een eigen winkel in de PC Hooftstraat in de hoofdstad.

Directeur Philippe Schauss van Louis Vuitton zegt in NRC Handelsblad dat het aanbod hetzelfde is als in de PC Hooftstraat. De directeur ziet de shop-in-shop als een extra distributiekanaal. “De PC Hooftstraat is een elegante straat, helemaal gewijd aan luxe. Maar tegelijkertijd is het een bestemming waar je bewust naar toe moet gaan. De Bijenkorf ligt supercentraal, is erg zichtbaar en dat maakt luxe voor veel klanten toegankelijker.”

Strategie
De warenhuisketen legde vier jaar geleden voor het eerst contact met Louis Vuitton en vorig jaar was de overeenkomst rond. “We wilden de strategie van het warenhuis kennen en het duurde even voor we wisten hoe we hier als Louis Vuitton in pasten”, aldus Schauss in het NRC.

De Bijenkorf heeft de afgelopen jaren steeds meer merken uit het hoogsegment toegevoegd. Merken als Burberry, Viktor & Rolf en Sonia by Sonia Rykiel kwamen eerder al in het warenhuis te hangen.

Damesschoenen
De shop-in-shop krijgt een oppervlak van 150 vierkante meter. Het assortiment zal bestaan uit tassen en koffers en voor mannen en vrouwen komt er een collectie lederwaren, sjaals, dassen, sieraden en damesschoenen.

Louis Vuitton opent jaarlijks tussen de twintig en dertig eigen winkels en heeft wereldwijd 448 vestigingen. Moederbedrijf LVMH behaalde in het eerste kwartaal van 2010 een omzet van 4,47 miljard euro, dat is 13 procent groei.