TOP

Klantenbinder: winactie Van den Assem Schoenen*

In november konden klanten van Van den Assem Schoenen meedoen met de actie ‘Win uw drie favoriete items uit onze collectie’. Schoenvisie vroeg aan social media promotor Lisanne Koppers hoe de actie is verlopen.

Van maandag 3 november tot en met zondag 9 november 2014 konden consumenten meedoen aan de actie ‘Win uw drie favoriete items uit onze collectie’ bij Van den Assem Schoenen. Via de Facebookpagina van de schoenenketen konden klanten hun drie meest geliefde items uit de collectie aangeven en deze winnen. “Of het nu een tas of accessoires was of drie paar schoenen, dat maakte niet uit,” laat social media promotor Lisanne Koppers weten.

“Wij vinden het leuk om eens in de zoveel tijd iets onder onze volgers weg te geven.” Daarnaast is het voor de schoenenketen ook nog eens erg handig om te zien welke items het meest gewild zijn. “Het leverde ons veel informatie op. Er kwamen vooral veel Michael Kors-tassen voorbij en ook Shabbies en Uggs waren erg populair.” Wat opviel was dat er vooral dames aan de actie meededen.

Online actie
De ‘Win uw drie favoriete items uit onze collectie’-actie vond alleen plaats op internet. In de winkels werd er geen aandacht aan besteed, alleen via Facebook, de nieuwsbrief en website werd de actie gepromoot. En met succes want de post heeft meer dan 1.000 reacties opgeleverd, 1.200 likes en een bereik van meer dan 50.000 mensen. Daarnaast heeft het ook voor veel traffic naar de website gezorgd.

De reacties waren, volgens Koppers, dan ook erg positief. “Mensen deden erg hun best onder de aandacht te komen. Sommigen hadden hele collages gemaakt van welke items bij elkaar zouden passen, anderen legden uit hoe ze voor het hele gezin iets wilden winnen”, vertelt ze.

Geen winnaar
Enige minpunt: de winnaar heeft zich nooit gemeld. “De winnaar is bekendgemaakt via Facebook, maar die persoon heeft nooit meer contact met ons opgenomen. De drie items liggen nog steeds klaar.”

Betekent dit grote succes dat er nog eens zo’n actie komt? “In principe was dit eenmalig, maar het was wel een enorm succes, dus misschien dat we het in de toekomst nog eens doen of in een iets andere vorm”, aldus de social media promotor van Van den Assem Schoenen.