TOP

Klantenbinder: Fliike & win bij Van Arendonk

In de etalage van Van Arendonk in Tilburg staat sinds enkele weken een teller die het aantal likes op de Facebook pagina in real time bij houdt. En om deze gadget bekendheid te geven is er een ‘Fliike & Win’-actie bij bedacht.

Wie voor de etalage staat, de Facebook-pagina liked waarna de Fliike, zoals de teller heet, direct verspringt en dit alles filmt en op de pagina van Van Arendonk zet, kan een paar schoenen ter waarde van maximaal 200 euro winnen. Sowieso krijgt iedere deelnemer een klein presentje.

Vormgever Veronique Haarbosch die de actie mede heeft opgezet, vertelt dat haar baas de Fliike een jaar geleden op een beurs zag en direct enthousiast was. Wereldwijd zouden er maar 500 van deze apparaten bestaan. Het duurde alleen even voordat de teller bezorgd werd.

“De eerste filmpjes staan al online”, zegt ze. “Nu staat de Fliike in ons hoofdfiliaal in Tilburg maar de bedoeling is dat hij ook naar een van de andere acht gaat.”

Acties
Van Arendonk heeft regelmatig acties voor haar klanten. Zo staat er om de twee weken een merk in de belangstelling. Zo kregen klanten die een paar Van Lier schoenen kochten onlangs een riem er bij. “Merken vinden het heel leuk om hier aan mee te werken.”

Haarbosch vertelt dat ze soms kleine of grote cadeaus weggeven. Degene die de 6000e like op Facebook gaf kreeg een paar schoenen.

De acties zijn vooral gericht op al bestaande klanten. “Of je er echt nieuwe klanten mee trekt weet ik niet maar wij willen bestaande klanten gewoon houden.”

Over Van Arendonk
Van Arendonk startte in 1884 met een eigen schoenfabriek en in 1967 werd de eerste schoenenwinkel geopend. Inmiddels verkoopt de schoenenretailer, zowel in de zes fysieke winkels als via de webshop, meer dan honderd merken waaronder Ugg Australia, Floris van Bommel, Sendra, Fred de la Bretoniere en Greve.