TOP

Klantenbinder: ‘early bird’-actie*

Irma Runneboom is eigenares van schoenenwinkel Miss Jones, gevestigd in de Negen Straatjes in Amsterdam. Om klanten ook ’s ochtends naar haar winkel te trekken, organiseert ze speciale ‘early bird’-acties.

Uit de onderzoeksresultaten van City Traffic blijkt dat consumenten steeds later gaan winkelen. Het piekmoment verschuift langzaam van 15.00 uur naar 15.30-16.00 uur. ‘s Ochtends tussen 09.00 en 12.00 uur zijn de winkelstraten het rustigst.

Ook bij Miss Jones, gevestigd in het populaire winkelgebied de Negen Straatjes in Amsterdam, komen er voor 15.00 uur weinig klanten in de winkel. “Zelfs op zaterdag komen de meeste klanten pas later in de middag. Er komen hier veel toeristen en de weekenden zijn nog steeds het drukst. Maar ’s ochtends gaan ze eerst naar een museum of een rondvaart maken. Pas na de lunch gaan ze winkelen,”, vertelt Irma Runneboom, eigenares van de schoenenwinkel.

‘Early bird’-acties
Om ’s ochtends meer traffic in de winkel te generen, organiseert Runneboom voor haar klanten speciale ‘early bird’-acties, die ze via Facebook aankondigt. Wie voor 12.00 uur in de winkel komt, krijgt bij een aankoop 10 procent korting of een gratis riem. Volgens Runneboom hebben deze acties een positief effect. “En voor het personeel is het ook leuker om de hele dag iets te doen te hebben”, aldus de eigenares van Miss Jones.