TOP

Klantenbinder: DJ in de winkel *

Gino-B organiseert sinds enkele maanden elke zaterdag een DJ-evenement in een van ‘hun’ winkels. Eigenaar Parry Patel van Gino-B vertelt.

Feesten en shoppen tegelijkertijd? Wie wil dat nou niet? Het idee ontstond samen met Van Arendonk Schoenen in Breda. De winkel organiseerde afgelopen april een speciaal mannenevenement, en daar werd de eerste DJ meets Gino-B samenwerking uitgevoerd. Eigenaren van Gino-B, Parry Patel en Pierre van Hooijdonk, beiden afkomstig uit Breda, tevens DJ-hoofdstad van de wereld, besloten in 2015 de focus op DJ’s te leggen en benaderden twee van ’s werelds grootste DJ’s, Tiësto en Hardwell (beiden ook uit de Brabantse hoofdstad) voor een speciale samenwerking. Het succes bleek groot en het evenement is sindsdien vele malen herhaald.

Tour

“De optredens bereiken vooral awareness en zorgen voor een speciale beleving van het merk”, vertelt Parry Patel. “Het filmpje van de party bij Van Bommel in Breda had maar liefst 1500 views en de DJ’s hebben allemaal zelf natuurlijk ook nog hun social media. Er ontstaat een soort viral, een spin off.” Na het succes bij het Van Arendonk evenement, besloot Gino-B samen te gaan werken met een selectie van hun retailers in Nederland om de collaboratie tussen Gino-B en coole DJ’s verder uit te breiden. Zo ontstond het idee voor de Sound of Sneakers campagne.

Een tour langs de belangrijkste schoenen- en modewinkels waar Gino-B wordt verkocht in Nederland volgde. “We hebben een groot netwerk van DJ’s omdat Gino-B bekend is bij een beroemd publiek; Sinds de oprichting wordt het luxe sneakermerk geassocieerd met voetballers als Cristiano Ronaldo, Arjen Robben en Wesley Sneijder, die alle schoenen van Gino-B dragen.”

The Flying Dutch

Trots is Patel op de samenwerking met The Flying Dutch. Daar werd de Flying Dutch sneaker – een voor de gelegenheid ontworpen gymp van Gino-B – uitgereikt aan beroemde DJ’s, waaronder Afrojack, Hardwell, Nicky Romero, Armin van Buren en Fedde le Grand.

De Sound of Sneakers campagne zal het komende halfjaar voortduren, met nog vijf winkels te gaan. Dan heeft het sneakerlabel in 25 winkels in het hele land gepartied en is de missie geslaagd. “We hebben het land dan elke zaterdag op z’n kop gezet”, aldus Patel, “en is het imago van cool sneakermerk wel tot iedereen doorgedrongen.”

Op Facebook is te zien in welke winkels je voor een feestje terecht kunt.