TOP

Kijken: dit schoenenmerk presenteert de nieuwe collectie digitaal

Tango organiseert normaal gesproken elk seizoen een ‘Tango Tour’ om winkeliers de nieuwe collectie te laten zien. Door de coronacrisis schakelt het Nederlandse schoenenmerk nu over op een virtuele presentatie.

De coronacrisis dwingt niet alleen retailers, maar ook leveranciers om versneld in te zetten op digitalisering. Zoals het Nederlandse schoenenmerk Tango (Brandfarm), dat de wintercollectie voor 2020-2021 dit keer niet fysiek aan retailklanten presenteert, maar via collectievideo’s. Daarvoor schakelde het bedrijf Kim Kötter in. In de showroom in Kaatsheuvel praat de presentatrice kijkers in een paar minuten bij over de vernieuwingen in de collectie.

Digitaliseren van verkoopproces

“Voor ons was dit een noodzakelijke stap”, laat eigenaar Kim de Jong in een persbericht weten. De Jong richtte Tango Shoes in 2013 op. “Aangezien wij al een tijd bezig zijn met het digitaliseren van ons verkoopproces aan retailers, was de omschakeling van offline naar online snel gemaakt.” Naast de virtuele collectiepresentaties biedt Tango vanaf deze week ook digitaal advies aan. In dit geval loopt het salesteam via een videoverbinding met klanten door de nieuwe collectie heen.

Beeld: Tango Shoes