TOP

Jongeren vinden fysieke winkel erg belangrijk

Uit onderzoek van vastgoedadviseur CBRE is gebleken dat jongeren tussen de zestien en 24 jaar fysieke winkels erg belangrijk vinden.

In totaal heeft CBRE tienduizend consumenten uit tien Europese landen ondervraagd. 86 procent van de ondervraagden geeft aan producten te willen zien en voelen voordat ze overgaan tot aankoop.

Beoordelen en vergelijken
Jongeren tussen de zestien en 24 jaar zijn erg op de hoogte van de laatste technologie. Zij maken gretig gebruik van social media en bekijken vele blogs en webshops om producten te beoordelen en vergelijken. Krijn Taconis, executive director bij CBRE: ”De fysieke winkel complementeert de online winkel en dient daarbij als showroom. De beslissing om een product te kopen wordt echter pas in de winkel gemaakt.’’

Investeren in digitale technologie
Volgens Taconis is het belangrijk om in de fysieke winkel te investeren in digitale technologie: ”De aanwezigheid van bijvoorbeeld tablets en een videowall draagt bij aan de totale beleving die de consument wil ervaren tijdens een dagje winkelen.” Jongeren blijken gemiddeld 19 keer per jaar een fysieke winkel te bezoeken voor hun modeaankopen.