TOP

Jimmy Choo wil eigen label terug

Luxe schoenenmerk Jimmy Choo staat te koop en voormalig eigenaar en ontwerper Jimmy Choo wil zelf een bod doen.

Jimmy Choo wil met financiële steun van de overheid in zijn land Maleisië zijn schoenenlabel weer terug kopen, zo meldt Vogue. Het label staat sinds 2010 te koop. De ontwerper wil voor 570 miljoen euro, inclusief de bijdrage van de overheid, zijn label Jimmy Choo terug kopen. Jimmy Choo zelf is echter niet de enige die geïnteresseerd is in het label, ook LVMH heeft plannen om het label over te nemen.

Potentiële kopers
LVMH nam onlangs Bulgari over voor 3,7 miljard euro en vertegenwoordigt luxemerken als Louis Vuitton, Givenchy, Fendi en Marc Jacobs. Naast LVMH is ook modehuis Valentino geïnteresseerd in de koop van Jimmy Choo. In totaal zijn er tien potentiële kopers voor het schoenenmerk.

Eerdere verkoop
In 1996 richtte Jimmy Choo samen met Tamara Mellon, voormalig accessoire-redacteur van de Britse Vogue, zijn eigen label op. Vijf jaar later besloot de ontwerper zijn aandeel van vijftig procent te verkopen voor 11 miljoen euro en zich als ontwerper te concentreren op de exclusieve couturelijn van het merk.