TOP

Jimmy Choo-sneakers checken in op Foursquare

Luxemerk Jimmy Choo zet de eerste stappenop het gebied van sociale media en organiseert een Foursquare-wedstrijd in Londen.

Foursquare is een van de snelstgroeiende sociale netwerken. Gebruikers kunnen zelf ‘hotspots’ zoals winkels, restaurants en andere locaties toevoegen. Andere gebruikers kunnen door ‘in te checken’ laten weten waar ze zijn en direct zien welke andere gebruikers ook op die locatie aanwezig zijn.

Hippe locaties
Het schoenenmerk gebruikt Foursquare voor de ‘Jimmy Choo Trainer Hunt’ en checkt regelmatig in op hippe locaties in Londen. Via het Jimmy Choo Foursquare-account of via Twitter kunnen consumenten zien waar de nieuwe sneakers zijn. Als ze op tijd op de juiste locatie zijn, mogen ze een paar schoenen uitkiezen.

Via het Twitpic-account zijn de schoenen op diverse locaties op de foto te zien. Alle accounts staan echt op naam van de schoenen en niet op naam van een persoon. Zo zijn de schoenen nu al op 84 plekken in Londen ingecheckt en zijn ze twintig avonden uit geweest. Ook de tweets worden vanuit de ik-persoon geschreven, waardoor de schoenen bijna tot leven komen.

Merkpersoonlijkheid
Tot nu toe worden consumenten bij commerciële toepassingen op Foursquare vooral beloond als ze naar de locatie van het merk komen. Jimmy Choo draait het om en laat een paar schoenen op pad gaan. De trendy locaties die Jimmy Choo de sneakers laat bezoeken voegen door deze actie iets extra’s toe aan de merkpersoonlijkheid.