TOP

Jimmy Choo lanceert parfumlijn

Schoenenmerk Jimmy Choo lanceert begin 2011 een eigen parfum.

Tamara Mellon, oprichtster en creatief directeur van het schoenenmerk, speelde al langer met de gedachte om een parfum te ontwikkelen: “Vanaf het ontstaan van Jimmy Choo wilde ik al parfums maken. Ik wil vrouwen voorzien van accessoires en een vrouw heeft nu eenmaal elke dag parfum op”, vertelt ze aan Women’s Wear Daily.

Veel sensualiteit
Het parfum bevat vlagen van groene topnoten, exotisch orchidee, Indonesische patchouli en zoete toffee. “De geur is vrouwelijk en machtig met veel sensualiteit”, aldus de creatief directeur van Jimmy Choo.  

Tamara Mellon ontwierp de parfumfles zelf en liet zich inspireren door de Murano-glaskunst uit Venetië: “Ik wilde iets maken dat je met trots op je kaptafel kan zetten.”

Advertentiecampagne
Haar eigen portret wordt voor de advertentiecampagne gebruikt. Mellon werd door het Nederlandse duo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin gefotografeerd: “Omdat dit het eerste parfum is, wil ik mij emotioneel met de klant verbinden. Dat wilde ik eigenlijk altijd al doen met Jimmy Choo.”

Het schoenenmerk creëerde het parfum samen met Inter Parfums en International Flavors & Fragrances. De geurlijn is vanaf februari  2011 verkrijgbaar en bestaat uit een eau de parfum, bodylotion en douchegel.