TOP

Janneke Wintermans start petitie tegen vroege sale

De roep onder detaillisten in de schoenen-en kledingbranche om de uitverkoop aan banden te leggen wordt steeds luider. Janneke Wintermans, agent van diverse kinderschoenen - en kledingmerken, is een petitie gestart. Doel: de uitverkoop aan banden leggen.

“Ik wil zo veel mogelijk handtekeningen verzamelen van winkeliers om te kunnen overhandigen aan Mitex”, vertelt Janneke Wintermans in een interview in Bengels. “Volgens Mitex zou deze wens niet leven, maar inmiddels steunen meer dan twintig agenten en leveranciers mijn initiatief, waaronder Dominique Jourdain, Van der Linden Agenturen, Hop Agenturen, Langeberg Agenturen, Hip Agenturen, M-Agency en merken als Eager Beaver, Air-Force en Carbone.

Marges
Janneke Wintermans, agent van onder meer de kinderschoenen van Frankie Morello, Armani, Oco Loca en DKNY, werd steeds vaker gebeld door winkeliers over de kortingen die al door andere ondernemers gegeven worden. “Ik kreeg het gevoel steeds vaker als politieagent te moeten optreden. Wij willen met onze merken in het hoge prijssegment een gevoel van luxe op de consument overbrengen”, vertelt Janneke.

“Vroege kortingen doen daar steeds meer afbreuk aan. Voor de winkelier is het bovendien steeds moeilijker om een goede marge te behalen, maar dit is wel essentieel om te overleven. Ik geloof dat door het uitstellen van de uitverkoop deze marges beter te halen zijn.”

Geef uw mening via de Schoenvisie-poll of praat mee opBengels.nl