TOP

Jaaroverzicht: 5x opvallende nieuwkomers in 2017

December is traditiegetrouw de tijd om terug te blikken op het jaar dat achter ons ligt. In dit overzicht zetten we meest veelbesproken nieuwkomers van 2017 op een rij - de verhalen die op Schoenvisie.nl het meeste losmaakten onder onze lezers.

1. Hudson’s Bay

Alle ogen zijn in 2017 gericht op Hudson’s Bay. Het Canadese concern steekt 300 miljoen euro in de opening van tien warenhuizen in Nederland. In 2018 moeten daar nog vier vestigingen bijkomen (Amersfoort, Amstelveen, Haarlem en Enschede) en in 2019 nog een in Utrecht. Op 14 juni 2017 wordt bekendgemaakt welke mode- en schoenenmerken er komen te liggen.

2. Shoe Support

Shoe Support neemt vanaf 1 augustus 2017 de vertegenwoordiging van Mephisto op zich. Natalie Bouwens en Stephan van de Ven nemen het stokje over van Richard Brekelmans, die zich volledig op de Nederlandse divisie van inkoopvereniging Sabu gaat focussen. Daarmee is de cirkel rond – Bouwens droeg in het bedrijf van haar vader (Richard B) al eerder bij aan het succes van Mephisto in Nederland.

3. Sabu Schoen & Marketing

De Duitse inkoopvereniging Sabu Schuh & Marketing GmbH maakt begin 2017 bekend te gaan uitbreiden in de Benelux. Daartoe heeft de firma eind 2016 een dochterorganisatie in Nederland opgericht. De directie van het nieuwe Sabu Schoen & Marketing B.V. bestaat uit Richard Brekelmans en Stephan Krug.

4. Shoes by Stef

Als dochter van de eigenaren van Schoenenhuis Jan Pas kreeg Stephanie Bruin vaak de vraag of ze zelf door wilde gaan in de schoenenwereld. Het antwoord was altijd ‘nee’, tot de gemeente haar ouders vroeg of zij een nieuwe schoenenwinkel wilden openen. “Toen begon ik te dagdromen van een eigen zaak.” Dat leidde op 3 mei 2017 tot Shoes by Stef.

5. Alzúarr

Nog geen jaar na de oprichting van haar schoenenmerk Alzúarr, krijgt de Nederlandse Zeynep Dag al aanvragen van de grootste Hollywood-sterren en –stylisten. Rihanna, Kendall Jenner en de rijkste vrouwen uit Dubai zijn niet weg te slaan uit haar pumps. “De schoenen verkopen zo ontzettend goed dat ik soms denk: hoe is dit mogelijk?” 


Wil je in 2018 meer weten over de belangrijkste thema’s die spelen in schoenenland? Sluit dan nu een abonnement af, dan ben je het hele jaar door op de hoogte van alles wat met ondernemen in de schoenenretail te maken heeft.

Je ontvangt negen edities per jaar (zes papieren en drie digitale) en toegang tot alle exclusieve content op de website. En natuurlijk tweemaal per jaar de kleurkaarten met de nieuwste modekleuren, plus korting op onze goedbezochte events.