TOP

Italiaans schoenen- en tassenmerk Tod’s komt met sieradenlijn

Ooit maakte het Italiaanse Tod's buiten de eigen landsgrenzen vooral furore met de bekende mocassins met noppen. Inmiddels omvat de collectie een uitgebreide range schoenen én tassen voor alle gelegenheden, voor man en vrouw.

Ook staan er tegenwoordig wereldwijd heel wat brandstores van het merk. Alleen in China gingen er dit jaar al elf nieuwe winkels open. Dit najaar komt het merk met een kleine sieraden- en accessoirelijn uit, bestaande uit armbanden, ringen, sleutelhangers en ceintuurs van zacht leer en zilver. Tod’s SpA omvat naast het gelijknamige merk ook de merken Hogan, Fay en Roger Vivier. De eerste 9 maanden van 2008 werden goede resultaten geboekt. De omzet steeg met bijna 10 procent naa zo’n 550 miljoen euro. De aandeel van het merk Tod’s bedroeg bijna 280 miljoen euro. Hogan behaald rond de 179 miljoen euro omzet en liet met een kleine 22 procent de grootste groei zien. Tod’s SpA zag de afzet in Noord-Amerika licht teruglopen, terwijl in Azië nog groei werd genoteerd. Thuisland Italië blijft de belangrijkste markt voor de groep.