TOP

ISLN minder druk bezocht

De afgelopen ISLN is minder druk bezocht dan de vorige keren en dat was voor het eerst sinds vele jaren, waarin het bezoekersaantal steeds maar toenam. Wel was de stemming onder (gast)exposanten én bezoekers over het algemeen uitstekend!

Op zondag en dinsdag trok de beurs in Cast 11 procent minder bezoekers, op maandag daarentegen was er een plus van 4 procent. Cast-directeur Paul van Lammeren: “Jammer, maar nemen we de bezoekersaantallen van het hele seizoen tot nu toe, dan liggen die gelijk aan vorig jaar.”

Nabestellingen
Er is druk nabesteld voor levering direct, want op dit moment hebben consumenten zin in nieuwe schoenen en (vooral) laarzen, terwijl de voororders voor deze herfst – gezien de economische berichten – terughoudend waren. Heel wat leveranciers zijn dan ook al door hun voorraden heen. Opvallend is dat detaillisten zich meer en breder oriënteren en ook kritischer zijn in hun keuze met welke merken ze zaken doen. Gelukkig is er, ook bij de gastexposanten heel wat kleur uitgemonsterd, met name zachte lila’s, turkoois en blauwen verlevendigen het aanbodplaatje. Desgevraagd gaven inkopers aan zeker ook van plan te zijn wat kleur te orderen, vanwege de aantrekkingskracht op consumenten en het winkelbeeld.

Sfeer
Het jubilerende Cast heeft bezoekers van de halfjaarlijkse schoenen- en tassenbeurs verwend met stijlvolle korte pianoconcerten op het middenplein, grappige ‘living statues’ verspreid door het Nieuwegeinse inkoopcentrum, een goody bag (daarvan zijn er in totaal een 1200 verspreid, één per bedrijf) en een dj die tijdens het happy hour vanaf 17.00 uur op alle dagen voor gezellige muziek bij de aangeboden hapjes en drankjes zorgde.