TOP

Inspiratie: schoenenretailers die Instagram onder de knie hebben [deel 2]

Al een paar maanden schrijft Schoenvisie over het belang van social media en geven we tips hoe je je online platformen kan verbeteren. Maar welke bedrijven doen het goed op Instagram? Schoenvisie maakt een selectie.

1. @schoenen.torfs

Dat Schoenen Torfs het goed doet in de winkelstraten, is al bekend. De Belgische keten presenteerde eind 2017 haar nieuwste winkelconcept en investeert ruim in duurzaamheid. Maar ook online weet Torfs het publiek te boeien. Het bedrijf heeft meer dan 10.000 Instagram-volgers en post elke dag een foto van de collectie, zodat Torfs altijd in het hoofd van de consument zit. Daarnaast is de keten een van de weinige schoenenretailers die gebruik maakt van Instagram Stories, een slideshow van foto’s waarbij de afbeeldingen na 24 uur verdwijnen. Zo is de keten niet alleen zichtbaar op de tijdlijn van de consument, maar ook in de dagelijkse slideshows.

2. @schoenentimmers

Schoenen Timmers in het Belgische Zonhoven geeft een kijkje in de keuken. Via het Instagram kanaal van de retailer zie je hoe het team op inkoop gaat, de schoenen worden gemaakt en de huishond elke laars goedkeurt. Daarnaast biedt Schoenen Timmers ook leuke winacties via het online medium. Een vermakelijk account waar meer dan 1.200 mensen op geabonneerd zijn.


3. @schoenensluis

Pastel in de zomer en hoge laarzen in de winter, afgewisseld met leuke quotes. Schoenen Sluis weet haar merken mooi neer te zetten op Instagram met louter kwalitatief goede foto’s. En dat spreekt aan, want met bijna 1.000 volgers, doet Schoenen Sluis het verre van slecht. Het bedrijf heeft één multibrandstore in Sluis (Groosman Schoenmode), vijf monobrandstores in dezelfde stad (Clarks, Gabor, Geox, Van Lier en Tamaris) en één Clarks-winkel in Middelburg.

Lees ook: Inspiratie: schoenenretailers die Instagram onder de knie hebben [deel 1]

En ‘Social media voor moderetailers’: