TOP

Inspiratie: de mooiste en meest bizarre schoenen- en kledingwinkels [deel 3 + foto’s] *

De wereld zit vol met mooie schoenen- en kledingwinkels. Van aparte concepten tot verbluffende belevingen. Get inspired!

Winkels die tot nu toe de crisis overleefd hebben zonder maar iets te veranderen aan het concept, hebben geluk gehad. Of het concept steekt met kop en schouders overal bovenuit. Of er was een goede buffer opgebouwd om op te kunnen overleven. Verandering en innovatie is iets dat echter steeds belangrijker wordt voor de consument en het is dus ook belangrijk dat de winkelier daar met mee verandert. Daarom zet Schoenvisie de mooiste, vooruitstrevendste en meest bizarre schoenen- en kledingwinkels van de afgelopen tijd op een rijtje.

The Blauw Kitchen van Scotch & Soda in Amsterdam

Op 7 januari opende Scotch & Soda officieel het nieuwe winkelconcept The Blauw Kitchen in de Amsterdamse Pijp. Het merk besloot denimfans een bijzonder kijkje in de keuken te gunnen. In de nieuwe winkel kun je als klant het productieproces van jeans zelf ervaren. Zo is het mogelijk om in het denim lab je jeans te kleuren met indigo, de collectie te kopen en staan er exposities van lokale artiesten en samenwerkingen op de planning.

Scotch Sode The Blauw KitchenScotch Sode The Blauw Kitchen2
Scotch Sode The Blauw Kitchen3Scotch Sode The Blauw Kitchen4

The Pelican Studio in Amsterdam

Aan de Raadhuisstraat in Amsterdam zit sinds eind november 2015 The Pelican Studio. Op de 330 m² begane grond zijn mannen- en vrouwenmodemerken te vinden, van Wood Wood tot Velour en van Maison Kitsune tot AMI. Verder is er ook een bar met koffie, sap en kleine hapjes. Een trap naar boven bevindt zich nog een 140 m² ruimte die gebruikt kan worden voor fotoshoots, evenementen en brainstormsessies.

The Pelican Studio3The Pelican Studio2
The Pelican StudioThe Pelican Studio4

Story in New York

Story in New York heeft een gewaagd retailconcept: het bedrijf verandert volledig iedere vier tot acht weken. Dat betekent dat zowel het design van de winkel verandert als de producten die verkocht worden. Oprichter Rachel Shechtman – een ex brand consultant voor Kraft, Toms en Lincoln – wil op deze manier nieuwe thema’s en trends onder de aandacht brengen. “We kijken als een magazine, veranderen als een galerij en verkopen als een winkel.”

Story New York
Story New York2Story New York3

Ne.Sense in Taipei

De broers Steve, Michael en Richard Hsieh uit Taiwan openden in 2013 hun eigen winkel Ne.Sense. Voluit geschreven doelen de drie op Necessity Sense: van het gevoel een noodzaak maken. “Wij zijn van mening dat iemands gevoel en waardering voor mode, design en kunst, organisch moet worden gevormd en niet moet worden geforceerd.” De gehele winkel is een beleving waar beton, hout en staal wordt aangekleed met bekende merken ( zoals Filling Pieces, Fear Of God en Our Legacy) en moeilijker behapbare merken (zoals Chapter, Berthold en Song For The Mute).

NeSenseNeSense2
NeSense3NeSense4

Nog meer inspiratie opdoen? Lees ook: