TOP

Inschrijving Dutch Retail Experience Awards is geopend

Retailers kunnen zich inschrijven voor de Dutch Retail Experience Awards 2016.

Wie wordt dit jaar de opvolger van De Schoenenfabriek uit Groningen of Lena the Fashion Library uit Amsterdam? Wie is in 2016 de publieksfavoriet? En wie is volgens de vakjury de meest opvallende retailer in zijn of haar categorie? Op zondag 10 juli 2016 wordt dit bekendgemaakt. Dan worden de Dutch Retail Experience Awards uitgereikt.

De inschrijving voor alle fashion & lifestyle winkels in Nederland is geopend. Retailers kunnen zich inschrijven tot 1 mei 2016.

Er zijn verschillende prijzen waar retailers kans op kunnen maken:

  • Publieksprijs Dutch Retail Experience Award
  • Best Customer Experience Award, voor de retailer die de beste klantbeleving neerzet.
  • Retail Excelence Award, voor de gevestigde retailer die zich onderscheidt in langdurige klantenbinding.
  • Most Innovative Store Award, voor de jonge retailer die minder dan vijf jaar actief is en uitblinkt in originaliteit.
  • European Retail Experience award, om de Nederlandse retailers te inspireren en buitenlandse concepten onder de aandacht te brengen.

Dit jaar bestaat de jury uit:

  • Harry Bijl – innovatie en inspiratiespecialist bij de brancheorganisatie InRetail.
  • Kim Pereira – Hoofdredactrice van het modevakblad Textilia.
  • Gea Eleveld – eigenaresse van Fashion-Up! Een adviesbureau voor conceptontwikkeling, fashionmanagement en projectmanagement voor de mode- en interieurindustrie. En oprichter van online platform Fashion055.
  • Ingrid Ploegmakers – Manager Marketing, Retail en Communicatie bij WPM. WPM ontwikkelt duurzame winkelgebieden.
  • Talita Kalloe – Freelance journalist en copywriter voor verschillende mode-, lifestyle- en retailvakbladen. Daarnaast is ze founder van het platform Soulstores.com.

Dutch Retail Experience Award

De Dutch Retail Experience Award is een landelijke retailprijs voor winkels. Een winkel die extra aandacht heeft voor bijvoorbeeld: bijzonder personeel, het assortiment, de service, een origineel interieur, narrowcasting, speciale evenementen en verassende winkelruimtes.

De Awards worden uitgereikt aan de retailers die uitblinken in het creëren van een beleving voor hun klanten, die volledig van deze tijd is, waarin consumenten entertaint en geïnformeerd worden tijdens het winkelen. Belangrijke aspecten zijn authenticiteit, de uitstraling van de winkel, het merkenaanbod en de presentatie.