TOP

Inretail: schoenenomzet groeit in 2018 vooral online

Uit cijfers van Inretail blijkt dat de mode- en schoenenbranche meer omzet heeft behaald in 2018 ten opzichte van het jaar ervoor. Die groei zit 'm vooral in de online kanalen. Fysieke winkels laten een ander beeld zien. Inretail ziet ook hoe retailers zich positief kunnen onderscheiden.
Brancheorganisatie Inretail heeft de omzetcijfers van het laatste kwartaal in 2018 bekendgemaakt. De omzet in verkochte schoenen steeg de laatste drie maanden van 2018 met gemiddeld 3,8 procent en in mode met 2,2 procent. November was de best scorende omzetmaand van het laatste kwartaal. Dat is te danken aan het Black Friday en Cyber Monday-effect. Maar ook de lange en hete zomer zorgde voor uitgestelde aankopen. Dit alles leidde tot een omzetplus in het vierde kwartaal van 22,4 procent vergeleken met een jaar eerder. Maar de omzet via offline kanalen daalde de laatste drie maanden van 2018 met 4,3 procent.

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement