TOP

Inretail MKB ShoeScan: transparantie en samenwerken [interview]

Via de MKB ShoeScan kunnen retailers en leveranciers informatie over de verkopen met elkaar delen. Het concept draait om transparantie in de markt. “Het sturen op cijfers is voor iedere ondernemer van levensbelang.”
De MKB ShoeScan werd anderhalf jaar geleden opgericht door brancheorganisatie Inretail in samenwerking met Berghuis Retail Intelligence Consultancy & Concepts (Bricc). Tot een paar jaar terug bracht Inretail elke maand de omzetcijfers van schoenenwinkels in de SchoenMonitor, maar de brancheorganisatie ontdekte dat het verzamelen van gegevens niet altijd even vlekkeloos verliep. “Ondernemers vulden aan het einde van de maand de omzet in, maar als iemand een nulletje te veel intoetste of een komma verkeerd zette, klopten de cijfers al niet meer”, legt Inretail-branchespecialist Dave Quadvlieg aan Schoenvisie uit. “Daarnaast waren de cijfers op maandniveau en was de ontwikkeling op merkniveau

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie

Neem een abonnement