TOP

In beeld: showroomnieuws van BrandNew zomereditie 2018 [deel 2]

Niet alleen het interieur van Cast kreeg een facelift, ook in de showrooms werd er in de aanloop naar het nieuwe beursseizoen volop verbouwd. Tijdens de zomereditie van BrandNew (20 en 21 augustus 2018) was het resultaat voor het eerst in zijn geheel te bewonderen. Schoenvisie brengt de veranderingen in drie delen in beeld. Deel 2: Bugatti, Lerora, Semler en Sigotto.

Bugatti

123/geel, niveau 0

Bugatti en Daniel Hechter zijn van de tweede etage naar de begane grond verhuisd. “Het werd me wat te rustig in de hoek waar ik zat”, licht distributeur Luigi Randolfi van Steps Ahead Agencies toe. “Op de nieuwe locatie is meer reuring.” Naast de collecties voor zomer 2019 kunnen bezoekers in de showroom ook Bugatti’s nieuwe shop-in-shop systeem bekijken.

Bugatti (2)

Bugatti (3)

Lerora

250/rood, niveau 1

Van Drunen Schoenfabriek lanceerde begin juli een nieuw merk, Lerora. Het familiebedrijf omschrijft hun derde label als het ‘jongere zusje’ van de bestaande merken Durea en Gijs. Het grote verschil is dat bij Lerora niet de pasvorm, maar de looks op één staan. Vorig seizoen zat vertegenwoordiger Michael van den Hoven nog met zijn agentuur MCHL Shoes en de merken Annalina en Cohnpol in showroom 250. Tot Van Drunen Schoenfabriek hem voor de vertegenwoordiging van Lerora vroeg, een voorstel dat hij naar eigen zeggen niet kon weigeren.

Lees ook: Van Drunen Schoenfabriek lanceert derde merk: ‘Met Lerora zijn we uit onze comfortzone gestapt’

Lerora (1)

Lerora (3)

Semler

252/geel, niveau 1

Vorig seizoen introduceerde Henkjan Huizenga het Duitse comfortmerk Semler met zijn gelijknamige agentuur in Cast, naast Josef Seibel. Met ingang van dit seizoen is de vertegenwoordiging van Josef Seibel en Romika bij één partij ondergebracht. Huizenga focust zich nu op het uitbouwen van Semler. Verder heeft hij zijn pakket uitgebreid met een nieuw merk, het Italiaanse Anastasio. De collectie is in meerdere wijdtematen verkrijgbaar. Verder beschikken de schoenen over een los supplement en zijn ze volledig in leer uitgevoerd.

Semler (1)

Sigotto

121/rood, niveau 0

Sigotto brengt de collecties van drie Turkse producenten onder één dak: Inuovo, Radikal en Sigotto Uomo. Radikal en Sigotto Uomo maken hun debuut in Cast, Inuovo was er al eerder te vinden. Zo organiseerde het merk van maandag 13 tot en met woensdag 15 augustus al speciale inkoopdagen in het centrum. De collectie voor zomer 2019 is dusdanig groot, dat Inuovo besloot klanten aan het begin van het inkoopseizoen de mogelijkheid te geven die in zijn geheel te bekijken. Verder heeft het merk een ruimte ingericht op de plek waar eerst het Jan Jansen Mini Museum zat. Nieuwkomers Radikal (vrouwen) en Sigotto Uomo (mannen) zijn volgens de vertegenwoordigers gespecialiseerd in modieuze schoenen van hoge kwaliteit en een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Sigotto (2)

Sigotto (3)

Meer zien? Vorige week verscheen het eerste deel van deze fotoreportage, met Duca del Cosma, Hengst Footwear, Peter Kaiser, Remonte en Rieker.

Beeld: Wilke Wittebrood