TOP

In beeld: showroomnieuws van BrandNew zomereditie 2018 [deel 1]

Niet alleen het interieur van Cast kreeg een facelift, ook in de showrooms werd er in de aanloop naar het nieuwe beursseizoen volop verbouwd. Een aantal nieuwe exposanten opende de deuren, anderen verhuisden of vernieuwden hun showroom. Tijdens de zomereditie van BrandNew (20 en 21 augustus 2018) was het resultaat voor het eerst in zijn geheel te bewonderen. Schoenvisie brengt de veranderingen in drie delen in beeld.

Rieker en Remonte

Showrooms 276-281/geel en 278/geel, niveau 1

De collecties van Remonte werden tot vorig seizoen in de showroom van Rieker gepresenteerd. Het werd tijd om daar verandering in te brengen, aldus vertegenwoordiger Ewald Weghorst. “In de vijf jaar dat ik voor Remonte werk, is het merk gestaag gegroeid. Met deze stap willen we die lijn voortzetten. In eigen een showroom komen de collecties en thema’s veel beter tot hun recht.” De ruimtes zijn verbonden, maar hebben ieder een eigen ingang. Daarnaast is ook de showroom van Rieker vernieuwd.

Remonte (1)

Rieker (1)

Genemans (Peter Kaiser)

116/rood, niveau 0

De showroom van Peter Kaiser was hoognodig aan vernieuwing toe, lachen vertegenwoordigers Marcel en Diana Genemans. “De laatste grote verbouwing was alweer twaalf jaar geleden.” De ruimte is volledig gestript en opnieuw ingericht. Het resultaat is een modern-klassiek interieur met houten visgraatvloeren met leerdetails en muren in metallic brons. “De showroom heeft dezelfde uitstraling als de collecties van Peter Kaiser.”

Peter Kaiser (1)

Peter Kaiser (2)

Duca del Cosma

067/groen, niveau 0

Tot vorig seizoen presenteerde Laurens Vincent van agentuur Cucina Di Moda het Italiaanse golf- en lifestylemerk Duca del Cosma in de showroom van een van zijn andere merken, Regarde Le Ciel. Daarnaast vertegenwoordigt hij het Oostenrijkse vrouwenschoenenmerk Högl. “We wilden graag een zelfstandige showroom voor Duca del Cosma en hadden het geluk dat er dit seizoen een plekje tegenover Högl vrij kwam”, vertelt Vincent. Naast Duca del Cosma worden hier ook de collecties van de Italiaanse fabrikant Kroll gepresenteerd, waaronder de kleurrijke en luxe sneakerlijn WE K. “Het is een echte Italiaanse showroom geworden.”

Duca del Cosma (1)

Duca del Cosma (3)

Hengst Footwear

209/blauw, niveau 1

Hengst Footwear opent dit seizoen een nieuwe showroom, die is geschakeld met de showroom van Fabulous Fabs. “We zagen dat als een mooie kans om naast de collecties van Fabs ook die van Hengst in Cast aan te bieden”, aldus accountmanager Robert Siebenga. Het gaat om de merken Embrace (vrouwen), Stallion (mannen), Sportskin (uniseks, sport), No Sense (uniseks, canvas), Palmara (beach) en BioRock (duurzame sandalen). Hengst richt zich met deze collecties op retailers uit het laag- en middensegment en consumenten die leuke schoenen voor dito prijzen zoeken.

Hengst Footwear

Meer zien? Binnenkort verschijnen het tweede en derde deel van deze fotoreportage, met o.a. Bugatti, Floris van Bommel Women, Romika + Josef Seibel, Semler en Sigotto Uomo.

Foto’s: Wilke Wittebrood