TOP

In beeld: showroomnieuws van BrandNew wintereditie 2018 [deel 2]

Met ingang van het nieuwe beursseizoen is het weer het een en ander veranderd in Cast. Een aantal nieuwe exposanten opende hun deuren, anderen verhuisden of verbouwden hun bestaande showroom. Tijdens de wintereditie van BrandNew (19 en 20 februari) was het resultaat van alle inspanningen voor het eerst in zijn geheel te bewonderen. Schoenvisie brengt de veranderingen in twee delen in beeld.

Baboos

478/groen, niveau 2

Het motto van Baboos: een schoen moet een persoonlijk statement zijn. Het gepatenteerde ‘Change-it!’-concept geeft klanten talloze mogelijkheden om hun schoenen te personaliseren met zolen, banden en drukkers. Baboos begon met sandalen en slippers, maar heeft het concept nu ook in de wintereditie geïntegreerd. Baboos keert terug naar Cast om hun klanten ‘optimaal van dienst’ te kunnen zijn. Nu de klantenkring zich zo heeft uitgebreid, is een showroom volgens eigenaar William Wiggers veel efficiënter.

Baboos-1

Birkenstock & Mrs. Kris

086/groen, niveau 0

De Hooijer Groep heeft zijn intrek genomen in de voormalige showroom van Footnotes. Hier presenteert het merk o.a. de dichte en meer winterse modellen van Birkenstock, pantoffelmerk Tofvel en het nieuwe label Mrs. Kris. Met Mrs. Kris gaat voor Hilko en Kristel Hooijer de langgekoesterde droom van een eigen schoenenmerk in vervulling. Met de collectie willen ze inspelen op de vraag van de consument naar een elegante schoen die ook comfort biedt.

Birkenstock  Mrs Kris2

Birkenstock  Mrs Kris3

Geox & Wolverine

004/blauw, niveau 0

Geox is van showroom 125 naar showroom 004 verhuisd om plaats te maken voor Maruti en Keds. De collecties van Geox, Sperry, O’Neill en Caterpillar worden nu gezamenlijk in de geschakelde showrooms 004 en 005 gepresenteerd. Sinds dit seizoen is ook Wolverine 1883 hier te zijn, een Amerikaans merk met een lange geschiedenis.

Bos Group Geox

Bs Group Wolverine

MCHL Shoes

250/rood, niveau 1

Agentuur MCHL Shoes is nieuw in Cast. Ondernemer Michael van den Hoven deed ervaring op bij Footnotes en Piggy Proof, voor hij besloot zelfstandig verder te gaan. MCHL Shoes introduceert twee nieuwe merken in Cast: het Italiaanse Annalina en het Poolse Conhpol. Annalina biedt vrouwen comfort, zonder te hoeven inleveren op stijl. Mannenschoenmerk Conhpol valt op door de mooie belijningen, aparte materialen en de stoere uitstraling.

MCHL Shoes-1

MCHL Shoes-2

NZA New Zealand Auckland

445/rood, niveau 2

In de modebranche is NZA New Zealand Auckland al jarenlang een gevestigde naam. In maart 2016 ging het bedrijf een samenwerking aan met Star Collections, de licentiehouder voor de schoenencollecties van o.a. Björn Borg, Gaastra en Levi’s. De eerste collectie was met tien modellen in elk vijf verschillende kleuren nog vrij compact, maar voor herfst-winter 2018-2019 is het aanbod aanzienlijk uitgebreid. Een eigen showroom in het schoenencentrum was zodoende een logische volgende stap.

NZA-2

NZA-3

Sergio Barone

615/groen, niveau 3

Een opvallende nieuwkomer in het schoenencentrum is het Turkse mannenmodemerk Sergio Barone. Voor ondernemer Melik Alphan is het zijn derde showroom in Cast; ook zijn schoenenmerken Melik Shoes (mannen) en Ponche (vrouwen) zijn er vertegenwoordigd. Met Melik Shoes werkt Alphan veel samen met mannenmodezaken. “Sergio Barone is hier een mooie aanvulling op.”

Sergio Barone-2

Shoerevolution

Pop-up 07/blauw, niveau 1

Björn Smit richtte zijn agentuur Shoerevolution in de zomer van 2014 op. Voorheen trof hij zijn klanten altijd op locatie en als gastexposant in het schoenencentrum, maar zijn bestand is inmiddels zo gegroeid dat dit op een gegeven moment logistiek niet meer haalbaar bleek. De pop-up showroom moet uitkomst bieden. Hier presenteert Smit de collecties van Bo-Bell, Sixty Seven, Bearpaw en Giulia.

Lees ook: Maak kennis met Giulia Shoes: ‘We willen een oplossing zijn voor de retailer, geen probleem’

Shoerevolution-2

Shoerevolution-1

Meer zien? Vorige week verscheen het eerste deel van deze fotoreportage, met o.a. Adanti, Camper en Caprice.

Foto’s: Willem-Jan Smulders, Vision 88 (MCHL Shoes) en Wilke Wittebrood (overig)