TOP

In beeld: showroomnieuws van BrandNew wintereditie 2018 [deel 1]

Dit beursseizoen is het weer het een en ander veranderd in Cast. Een aantal nieuwe exposanten opende hun deuren, anderen verhuisden of verbouwden hun bestaande showroom. Tijdens de wintereditie van BrandNew (19 en 20 februari 2018) was het resultaat van alle inspanningen voor het eerst in zijn geheel te bewonderen. Schoenvisie brengt de veranderingen in twee delen in beeld.

Adanti

119/rood, niveau 0

Adanti is al bijna 40 jaar actief als importeur van luxe Italiaanse schoenen, waaronder de collecties van o.a. Giorgio en Evaluna. In het nieuwe exterieur wordt dit extra benadrukt, met een meterslange fotoprint van een glooiend Italiaans heuvellandschap. Ook binnenin is er het een en ander veranderd. De showroom is lichter en oogt ruimer van opzet.

Adanti-2

Adanti-3

Camper

226/rood, niveau 1

Het Spaanse merk Camper komt onder leiding van Patrick Zijlmans terug naar Nederland. Aanwezigheid in het schoenencentrum is voor Zijlmans heel belangrijk, vertelde hij in een interview met Schoenvisie. “Dat maakt het voor retailers veel makkelijker om vrijblijvend binnen te stappen.” De showroom heeft een industriële uitstraling, die perfect aansluit bij de merkbeleving.

Camper-1

Camper-2

Caprice

291/groen, niveau 1

De showroom van Caprice heeft een facelift gekregen. Voorheen kenmerkte de showroom zich door het gebruik van blauw en wit, de kleuren van de huisstijl. Nu is met de combinatie van hout en staal voor een meer industriële look gekozen.

Caprice-2

Caprice-1

Maruti

125/geel, niveau 0

Maruti en Keds zijn verhuisd naar een meer centrale plek in Cast. Samen met Australian worden deze merken voortaan op de begane grond gepresenteerd, in showroom 125.

Maruti-1

Maruti-2

Phenomene

374/rood, niveau 1

De showroom van Phenomene heeft een opfrisbeurt gehad. Voor het nieuwe interieur is ervoor gekozen de collecties tegen een witte achtergrond te presenteren, zodat de schoenen er echt uit springen. Vooral Manas springt meteen in het oog. Wat goed uitkomt, omdat het merk dit seizoen een aantal belangrijke veranderingen op het gebied van de leesten laat zien.

Phenomene-1

Phenomene-2

Meer zien? Volgende week verschijnt het tweede deel van deze fotoreportage, met o.a. Birkenstock, Baboos en Shoerevolution.

Foto’s: Wilke Wittebrood en Thom Westerkamp (Caprice)