TOP

In beeld: dit was het showroomnieuws in Cast [deel 2]

Coronacrisis of niet, ook tijdens het inkoopseizoen winter 2021-2022 waren in Cast de nodige vernieuwingen te zien. Schoenvisie brengt de verhuizingen, verbouwingen en ander showroomnieuws in twee delen in beeld. Met in deel 2: Panama Jack, Q Fit, Semler, Shoesme en Vincent&Wiegerinck Agenturen.

Panama Jack

Showroom 429, niveau 2

Inkopers kopen sinds 1 januari 2021 rechtstreeks bij Panama Jack in, waar dat eerder via de Hooijer Groep liep. Bij die stap hoort een nieuwe showroom; het Spaanse schoenenmerk verhuist naar een ruimte op de tweede verdieping met veel daglicht. Voor het interieur is gekozen voor elementen die bezoekers wellicht van de Panama Jack-beursstands herkennen: (presentatie)meubels van pallethout, metalen reiskoffers en de voor het merk kenmerkende kleuren groen en geel.

Q Fit

Showroom 225, niveau 1

Q Fit (QTC Footwear) heeft weliswaar een eigen webshop, maar alle verkopen via dat kanaal worden direct bijgeschreven op de winkelier, zegt eigenaar Jeroen van Scherrenburg. Hoe het werkt: een klant doet via webwinkel homeshoes.nl een aankoop en kan die vervolgens 1) ophalen bij het dichtstbijzijnde Q Fit-verkooppunt ophalen of 2) thuis laten bezorgen, waarbij hij of zij automatisch aan de dichtstbijzijnde dealer gekoppeld wordt. Met dat verhaal zit Van Scherrenburg sinds dit seizoen met een vaste showroom in Cast. Eerder had hij al een pop-upshowroom. “Dit werkt heel prettig”, zegt hij. “Ik zit op een goede locatie en winkeliers lopen makkelijk binnen.” De ondernemer kreeg voor het interieur hulp van de stagiairs styling en marketing van Cast.  

Semler

Pop-up 04/niveau 2

Semler heeft de vaste showroom in Cast verruild voor een pop-up op de tweede verdieping. Anja Serry is het nieuwe gezicht van het Duitse comfortmerk. “We vinden het belangrijk om aanwezig en zichtbaar in Nieuwegein te blijven”, zegt ze. “Cast is een leuke plek, met een aangename sfeer.”

Shoesme

474/groen, niveau 2

Shoesme heeft de showroom uitgebreid door de naastgelegen showroom bij de huidige te trekken, waardoor het Tilburgse kinderschoenenbedrijf nu 200 vierkante meter oppervlakte tot zijn beschikking heeft. In het nieuwe deel zijn de kinderschoenenmerken Falcotto en Naturino van het Italiaanse schoenenbedrijf Falc ondergebracht, waarvoor Shoesme sinds januari 2021 de nieuwe vertegenwoordiger is. Klanten kunnen er daarnaast terecht voor het nieuwe eigen label Go Banana’s en het Italiaanse sneakerlabel W6YZ. Nieuw is ook de Shoesme Goldline voor tieners (jongens en meisjes, maat 31 t/m 41) met slim fit, die direct bij de ingang gepresenteerd staan.

Met de uitbreiding heeft de showroom ook een make-over gekregen. De ramen, die voorheen waren afgeplakt, zijn nu open voor een ruimtelijker gevoel. Voor het interieur is gekozen voor een industriële look met bakstenen muren, hoge opengewerkte plafonds, stellages van staal en hout, fabriekslampen en zelfs een oude zwikmachine en vintage Singer naaimachine. Met groene accenten in de vorm van een plantenwand en een levensgrote boom in het midden van de ruimte.  

Vincent&Wiegerinck Agenturen

Showroom 287, niveau 1

Vincent&Wiegerinck Agenturen is een samenwerking van schoenenondernemers Laurens Vincent en Raymond Wiegerinck, die met hun nieuwe agentschap de merken Ambitious uit Portugal en de schoenenlijn van U.S. Polo Assn. uit Amerika vertegenwoordigen. “Want alleen is maar alleen”, zegt Wiegerinck. Verder presenteert hij in de nieuwe showroom in Cast een aantal labels van zijn groene agentuur Smartdeal: Duuo, Komrads en Vesica Piscis. “Door corona staat de aandacht voor duurzaamheid helaas op een iets lager pitje, maar voor de toekomst pakken we dat weer op volle sterkte op.”


Meer zien? Vorige week verscheen het eerste deel van deze serie: met Berkelmans, Brands-360, Clarks, Gabor en Pius Gabor, Hub Footwear en La Strada Man.

Foto’s: Schoenvisie/Wilke Wittebrood