TOP

Dit is de ironische vakantiecollectie van Bristol: ‘Ik wil naar huis’

Bristol brengt een capsulecollectie voor vakantiegangers met ‘Ik wil naar huis’-ontwerpster Karen François. De ironische collectie schreeuwt om vakantie … en snel weer huiswaarts keren, want het was toch niet helemaal je dat.

Beeld: Bristol

Ik wil naar huis. Deze ironische zin is overduidelijk aanwezig op de instagrammable reiskoffers, badpakken (voor jong en oud, want twinning is winning), badslippers en een bucket hat. De collectie is sinds 3 mei te koop in alle Bristol-winkels en de webshop.

De nieuwe capsulecollectie is een samenwerking van Bristol met Karen François , bekend van ‘Ik wil naar huis’ en ‘Zeddis kalm’. Het Belgische schoenen- en kledingmerk haakte Karen aan om haar creativiteit en droge humor. De collab tussen Karen François en Bristol komt niet geheel onverwacht. Het Belgische merk maakt trendy mode betaalbaar voor het hele gezin. Dat is ook altijd de opzet geweest van Karens eigen collectie, waarin ze met haar absurde humor van banale zaken een grappig moment maakt.

Haar succesvolle Ik wil naar huis-collectie, met onder andere T-shirts en mokken, krijgt dankzij de samenwerking met Bristol een capsulecollectie voor de zomer. Karen ontwikkelde in nauwe samenwerking met het team van Bristol enkele nieuwe items met de gekende baseline ‘Ik wil naar huis’.

Humor en no-nonsense

Voor Bristol is de samenwerking met Karen François heel logisch. “Wij zijn al lang fan van Karen. Haar humor en no-nonsense attitude weerspiegelen helemaal waar Bristol voor staat: toffe producten aan eerlijke prijzen voor échte mensen die geen instafilter op hun leven leggen of zich gek laten maken door mode-of schoonheidsidealen”, zegt Lore Vanaudenhove, CMO van Bristol

Karen François zelf was erg enthousiast toen Bristol haar benaderde voor een samenwerking: “Ik had al lang enkele producten in gedachte die qua productie nogal moeilijk uit te brengen zijn in m’n eentje. Ik probeer soms iets uit in een oplage van één stuk voor mezelf. De reiskoffer maakte ik bijvoorbeeld al eerder. Wanneer ik daarmee op zwier was, kreeg ik vaak de vraag waar mensen die konden kopen. Bristol staat bekend om haar degelijke valiezen, daarom is deze samenwerking zo perfect. Ik wil mensen natuurlijk geen brol aansmeren!”

#fakecation

Voor de campagne trokken Bristol en Karen de kaart van #fakecation: doen alsof je op vakantie bent door fake vakantiefoto’s te posten op social media. Je waant je een invloedrijke influencer op een tropisch eiland, maar niets is minder waar. Een droomvakantie die meteen ter zake komt: geniet van het echte leven, de rest doet er eigenlijk niet toe.