TOP

iCreate-Shoes lanceert customize-site voor damesschoenen

De sneakermerken gebruiken customizen al langer als succesvol businessmodel. Binnenkort wordt dit concept ook voor damesschoenen geïntroduceerd.

Sportmerk Nike lanceerde in 2001 NikeID. Via de website konden consumenten hun eigen sneaker samenstellen. Concurrent Puma volgde het voorbeeld met  de ‘Mongolian Shoe BBQ’-applicatie. Inmiddels heeft Nike ook een iPhone-applicatie ontwikkeld om sneakers te customizen.

Timberland geeft vrouwen en mannen ook al de mogelijkheid om hun eigen (boot)schoenen samen te stellen.

Binnenkort wordt een customize-website voor damesschoenen gelanceerd. Via iCreate-Shoes kunnen consumenten hun eigen modellen creëren. De schoenen worden geproduceerd in China.

Volgens de Britse oprichtster en CEO, Raquel Dobson, gaat het om modeschoenen voor vrouwen van 16 tot 66 jaar, met een focus op de leeftijdsgroep van 26 tot 46 jaar.  In de toekomst kunnen ook  mannen van 16 tot 66 jaar en kinderen van 3 tot 15 jaar ook hun eigen schoenen customizen via iCreate-Shoes.