TOP

Hub Footwear breidt uit naar Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk

Het Nederlandse schoenenmerk Hub breidt uit naar Frankrijk en Verenigd Koninkrijk.

De collectie voor lente/zomer 2012 is aan het begin van het seizoen uitgeleverd aan zo’n 35 verkooppunten in het Verenigd Koninkrijk. Deze verkooppunten bestaan gedeeltelijk uit winkels van zelfstandige retailers, maar het merk wordt ook verkocht in 27 vestigingen van de Britse schoenenketen Treds. In Frankrijk is inmiddels de pre-sales voor de lente/zomercollecties 2013 van start gegaan.

Omzet
In 2011 boekte Hub Footwear een omzet van 18 miljoen euro en verkocht het merk zo’n 500.000 paar schoenen. De Duitse markt, die verantwoordelijk is voor 45 procent van de verkoopcijfers, blijft de grootste markt voor het Nederlandse merk. Andere belangrijke landen voor Hub zijn Scandinavië, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland.

Webwinkel
Voor het komende herfst/winterseizoen investeert Hub 10 procent van de omzet in marketing om een grotere merkbekendheid te creëren. Hub is van plan om in juli 2013 een eigen webwinkel te starten, zo meldt Shoe Intelligence. 

Nieuwe campagne
Eind augustus wordt er in Noordwest Europa een nieuwe reclamecampagne gelanceerd. De campagne, die is ontwikkeld door het Amerikaanse communicatiebureau Virtue, heeft een looptijd van 3 tot 5 jaar. Wel wordt de campagne elk seizoen aangepast. Virtue heeft een kantoor in Nederland en is onder andere verantwoordelijk voor de herintroductie van Palladium in Europa.