TOP

Hol* Sh!t Shoes nu ook in fysieke winkels


Schoenenlabel Hol* Sh!t Shoes gaat voortaan, naast de eigen webshop, ook schoenen verkopen in fysieke winkels.

Begin dit jaar opende sandalenmerk Hol* Sh!t Shoes als proef een eigen pop-up pand op het Rokin in Amsterdam. Maar ze benaderden daarnaast ook twee dealers, zo schrijft FashionUnited. Mantje op Texel en Van Kampen in Oostburg; één in het noorden en één in het zuiden van het land. Op beide plekken komen veel toeristen, aldus woordvoerder Floor Alblas: “Om meer feeling te krijgen met de potentiële doelgroep en hoe men reageert op ons merk, besloten we dat het goed zou zijn om op een aantal fysieke punten een trial te draaien.”

Combinatie

De winkels werden eerst uitgerust met een basic kleurenpalet wat later werd aangevuld met speciale edities met een print. “Bij beide dealers merkten we dat de combinatie met basics én prints een versterkend effect heeft,” vertelt Alblas. “Ook over de verkoop in onze eigen pop-upstore zijn we enorm enthousiast: we krijgen nog steeds veel nabestellingen binnen via onze website uit landen over de hele wereld.”

Dealers

Beide winkeliers hebben getekend voor het zomerseizoen van 2020 en Hol* Sh!t Shoes heeft nu ook andere dealers benaderd. “Een dealer moet enthousiast zijn over het product, een mooie winkel/locatie hebben en ze moeten de humor ervan inzien,” zegt Alblas en laat weten dat de hoeveelheid wholesale-partners niet uit zo veel uitmaakt. “We hebben geen haast. We doen het liever goed en met plezier, dat is voor ons het belangrijkste.”

Design

Hol* Sh!t Shoes werd ruim een jaar geleden op de markt gebracht door Wolky-eigenaar Anthony Diks. Het design is van de hand van schoenenontwerper Hans Boons. Hij ontwierp de schoenen ruim vijfentwintig jaar geleden, maar zag ook dat er op dat moment geen markt voor was.

Ugly shoes

Het ontwerp voor de schoen bleef jarenlang op de plank liggen en in april 2018 was het dan zo ver. Tegen Schoenvisie vertelde marketing- en salesmanager Floor Alblas vorig jaar waarom het op dat moment wel tijd was om de schoenen in de markt te brengen: “We merken dat steeds meer mensen doen en dragen wat ze willen, zonder rekening te houden met trends of de mening van anderen. Dat zie je ook terug in de ‘ugly shoe’-trend die nu gaande is. De tijd was rijp voor ons product. Anthony zou zichzelf voor zijn hoofd hebben geslagen als een ander met een soortgelijk concept was gekomen – hij loopt tenslotte al meer dan twintig jaar met dit idee rond.”

Veters

Het label doet overigens alles anders dan anderen. Zo zijn de schoenen alleen te koop als het in De Bilt boven de 14 graden is (want: sandalenweer) en kunnen klanten de prijs tot op zekere hoogte zelf bepalen. Voor €5,- extra krijgen ze een paar veters bij hun bestelling waar ze verder niets aan hebben, maar wat maakt dat uit?