TOP

Hoge hakken, echte liefde: Scapino lanceert genderneutrale pumpcollectie in grote maten

Scapino lanceert een uniseks hakkencollectie tot en met maat 46. Voor vrouwen met een grotere schoenmaat en voor ieder ander die graag hakken draagt, met een bijzonder stijlicoon als boegbeeld.

Foto’s: Daelorian Van Der Kolk/Scapino

De schoenenketen ontwikkelde de ‘Into Forty Six’-pumplijn en bijbehorende campagne met het creatieve bureau Persuade, dat ook achter de Skeer-collectie van Zeeman zit. Met Into Forty Six wil Scapino een bredere doelgroep aanspreken, zegt creatief directeur Michiel Rijshouwer van Persuade in een aankondiging. “Steeds meer vrouwen hebben een grotere schoenmaat, steeds meer mannen voelen zich vrij om voor hakken te kiezen. Vreemd dus dat het aanbod in betaalbare pumps met een grotere maat klein is.”

Bijzonder boegbeeld

De Amerikaanse ingenieur en influencer Mark Bryan (links op de foto) is het gezicht van de Into Forty Six-campagne. Bryan is een cisgender heteroman van zestigplus én iemand die bijna dagelijks rokken en pumps draagt. Simpelweg omdat hij het mooi vindt, waarmee hij volgens de schoenenketen het ideale boegbeeld is voor een campagne die ‘mensen aanzet de stap te nemen om zich te uiten zoals ze zelf willen’. Marketingmanager Jordi Hillenga van Scapino: “Met Into Forty Six kan iedereen laten zien we ze zijn en waar ze voor staan – ongeacht schoenmaat en budget.”

Goede basics

Bryan beaamt dat er nog maar weinig pumps in grote maten op de markt zijn, die zowel betaalbaar als geschikt voor dagelijks gebruik zijn. “Dus ik was blij om te horen dat Scapino met deze collectie in dat gat springt. Ik ben vooral enthousiast dat er een goede basic pump bij zit.” De Into Forty Six-collectie bestaat uit pumps in vier stijlen: glam, classic, poppy en daily met een verkoopprijs van €49,99. De lijn is sinds woensdag 28 september verkrijgbaar in de Scapino-winkels en vanaf vrijdag 30 september online te bestellen.